Integra powraca, ale nie jest to powrót, na który liczycie
Zapowiadana od kilku tygodni Acura Integra ujrzała światło dzienne. Liczyliście na sportowe coupe? Przykro nam, musicie obejść się smakiem.
Na dobrą sprawę nowa Acura Integra jest tak naprawdę wiernym powrotem do korzeni modelu. O ile wersja Type R była najbardziej pożądaną i najlepszą częścią gamy tego modelu, o tyle pozostałe warianty (także 4-drzwiowy!) nie porywały. A tutaj jest dokładnie tak samo. Nowa Integra to auto bazujące na Civicu, ale oferujące więcej stylu.
Acura Integra - cóż to za samochód?
Już z daleka widać, że proporcje auta zdradzają jego pochodzenie. Acura Integra wywodzi się w prostej linii z najnowszego Civica i wykorzystuje większość rozwiązań z tego auta. Dzieli z nim także koncepcję sylwetki - Civic hatchback ma bardzo zbliżoną linię boczną.
Trzeba przyznać, że front prezentuje się nieźle. Charakterystyczne dla marki światła i zgrabny grill tworzą ciekawy zestaw, który może wpaść w oko. Łagodnie opadająca linia dachu też ma swoje atuty.
Najwięcej emocji budzi jednak tył - z wąskimi lampami, które wyglądają na zaprojektowane w ostatniej chwili. Nie zabrakło tutaj jednak nawiązania do starszej Integry, głównie za sprawą "wyciśniętej" na zderzaku nazwie modelu.
Amerykańska dywizja Hondy nie pochwaliła się wnętrzem tego auta. To wciąż prototyp, choć już z zielonym światłem tyczącym się startu produkcji. Tym samym chętni za oceanem mogą powoli ustawiać się w kolejce - auto trafi do salonów w przyszłym roku.
Acura Integra - 1.5 Turbo pod maską
Silnik to nic innego jak przeszczep z Hondy Civic. Postawiono na jednostkę 1.5 Turbo, która generuje tutaj 190 KM. Zaletą dla wielu fanów marki będzie fakt, że Acura zyska nie tylko 6-biegowy automat, ale też manualną skrzynię biegów. Będzie to więc jeden z nieco ponad 30 samochodów z taką przekładnią, oferowanych w USA.
Oczywiście w Europie Acura Integra nie pojawi się z logiem Hondy. Nie tylko nie miało by to sensu, ale też realnie nie ma miejsca na tego typu samochód. Na powrót pełnoprawnego coupe, do tego w wersji Type R, też nie można liczyć. Civic Type R musi tutaj zaspokoić głód fanów szybkiej i sportowej jazdy.