Czy Jaguar E-Type z silnikiem 2JZ to herezja? Być może. Ten do tego driftuje
Powiedzenie "2JZ everything!" jest wiecznie żywe. Jak widać ten silnik można wcisnąć wszędzie - nawet Jaguar E-Type może z niego skorzystać. Ten egzemplarz przesuwa jednak granicę bardzo daleko. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - patrzycie na samochód do driftu.
Czy klasyk może być samochodem do driftu? Na to pytanie odpowiedzi nie znamy - wszystko zależy od budżetu i fantazji autora projektu. Pewne jest to, że nie którzy przełamują pewne tematy tabu i wybierają cenione i drogie auta do efektownej jazdy bokiem. Jaguar E-Type jest tutaj bez wątpienia kontrowersyjnym typem.
Nie dość, że jest odchudzony do granic możliwości, to jeszcze ma silnik 2JZ pod maską. Tak, to wciąż Jaguar E-Type
A w zasadzie to, co z niego zostało. Eneos Motor Oil wspólnie z kierowcą Farukiem Kugayem stworzyli wyjątkową maszynę, która będzie pojawiała się na najlepszych imprezach drifitngowych na świecie.
Klasycznego Jaguara w zasadzie wybebeszono do gołej blachy. Seryjny silnik R6 wylądował prawdopodobnie u jakiegoś kolekcjonera, a jego miejsca zajęła stara dobra jednostka 2JZ Toyoty. Tej chyba nie da się zabić i będzie jeszcze przez lata wybierana przez sportowców i drifterów.
Oczywiście nie jest to standardowe wydanie tego silnika. Szereg modyfikacji, w tym wciśnięcie wielkiej turbosprężarki Borg Warner EFR 8474, pozwolił na uzyskanie 750 koni mechanicznych. Za przeniesienie tej mocy na koła odpowiada skrzynia biegów z BMW. Dokładniej mówiąc: wyciągnięto ją z BMW M3 E36.
Z BMW wykorzystano też szereg innych podzespołów. Na przykład część zawieszenia, jak i tylna rama pomocnicza, pochodzą z Serii 5 E60. W nadkola wciśnięto 17-calowe felgi Rotiform, które świetnie pasują do stylistyki nadwozia. Przednie koła oczywiście mają adaptery kąta skrętu, aby podczas jazdy w poślizgu zapewnić pełną kontrolę nad autem.
W kabinie znajdziemy z kolei absolutne minimum. Poza klatką bezpieczeństwa, podstawowymi przełącznikami i wskaźnikami, są tutaj bardzo lekkie i wytrzymałe fotele kubełkowe Tillett. Ta brytyjska firma specjalizuje się w robieniu siedzisk do aut wyczynowych. Najlżejsze konstrukcje ważą tutaj tylko 3,8 kilograma!
E-Type z silnikiem 2JZ-GTE będzie jedną z wielu gwiazd targów SEMA
Te ruszyły już dzisiaj w Las Vegas. W najbliższych dniach spodziewajcie się więc tuningowego spamu w dużej ilości!