Jaguar F-Pace zyskuje nową twarz, wielki ekran i dużo miękkich hybryd
Jaguar F-Pace wraca do gry w mocniejszym wydaniu. Lepiej wygląda, ma nowe multimedia i zyskał silniki, które będą znacznie oszczędniejsze.
Jak być może pamiętacie, istnieje taki model jak Jaguar F-Pace. Jego sprzedaż nie rzuca na kolana, ale nie jest też zła. Brytyjczycy przygotowali się jednak na lepsze czasy - do akcji wkracza wersja po liftingu, w której zmieniło się naprawdę dużo elementy.
Na przykład Jaguar F-Pace zyskał ostrzejszy wygląd
Front wyróżnia się delikatnie przestylizowanym zderzakiem oraz nowymi światłami, które wykorzystują technologię LED MATRIX. Linię boczną podkreślono nowymi lakierami, zaś z tyłu znajdziemy nowe lampy. Zyskały one więcej kantów i świeżą sygnaturę świetlną.
Najwięcej zmian - rewolucyjnych wręcz - zaszło w kabinie. Na nowo zaprojektowano tutaj konsolę centralną, gdzie pojawił się zakrzywiony ekran o przekątnej 14,1 cala. Wyróżnia go nie tylko nowoczesna grafika, ale także bardzo szybkie działanie. Co więcej, można go sparować nie tylko ze smartfonem, ale także z "opaską", która zastępuje kluczyk. W przeciwieństwie do starszego wariantu tego rozwiązania, teraz głównego kluczyka nie trzeba już zostawiać w schowku.
Zmienił się także lewarek skrzyni biegów. Okrągłe wysuwane pokrętło ustąpiło miejsca nowoczesnemu wybierakowi o kanciastej formie.
Miękko pod maską
Jaguar F-Pace zyskał szereg nowoczesnych jednostek napędowych. Każdy wariant zyskał miękką hybrydę. Pozwala to na obniżenie zużycia paliwa nawet o kilka procent, poprawiając przy tym dynamikę i reakcję na gaz.
Oferta jednostek opiera się na trzech benzynach (2.0 250 KM, 2.0 PHEV 404 KM, 3.0 R6 400 KM) oraz trzech dieslach (2.0 163 KM, 2.0 204 KM i 3.0 R6 300 KM). Nowością jest właśnie wspomniana jednostka 3.0 R6, która zastępuje wysłużone V6-ki - zarówno w wydaniu benzynowym jak i wysokoprężnym. Cechuje je lepsza dynamika, oczywiście niższe zapotrzebowanie na paliwo i przyjemne brzmienie.
Brytyjczycy zmodyfikowali też układ jezdny - postawiono tutaj na sportowe właściwości jezdne i specyficzną charakterystykę, która wyróżnia ten samochód na tle konkurencji.