Jetta wydzielona z Volkswagena jako osobna marka. Ma mieć budżetowy charakter
Volkswagen stawia na budżetową markę - w Chinach debiutuje Jetta, tym razem jako niezależny "producent".
Rynek chiński rządzi się swoimi prawami. Chińczycy mają wygórowane wymagania, ale też są bardzo zdywersyfikowaną grupą osób. Z jednej strony nie brakuje stosunkowo zamożnych klientów, wybierających topowe i dobrze wyposażone modele. Z drugiej z kolei zapotrzebowanie na budżetowe pojazdy wciąż jest stosunkowo duże. Aby ułatwić podział modeli w marce, Volkswagen zdecydował się na wydzielenie Jetty jako osobnej submarki, która skupi się na budżetowych modelach.
Oferta Jetty będzie się składała z trzech modeli - Jetty VA3, Jetty VS5 i Jetty VS7. Jetta VA3 to aktualnie oferowana na tym roku Jetta (nie mająca nic wspólnego z amerykańskim modelem). VS5 i VS7 to z kolei odpowiedniki Seata Ateca i Tarraco. Auta Jetta zyskają własne logo i będą budowane w fabryce joint-venture FAW-Volkswagen.
Jedynym problemem marki Jetta będzie wizerunek. Volkswagen chcę skierować ją do młodych Chińczyków, poszukujących pierwszego "poważnego" samochodu. W Państwie Środka Jetta jest jednak postrzegana jako auto użytkowe, głównie wykorzystywane przez taksówkarzy. Niemcy będą mieli więc dużo pracy w tej kwestii. Oficjalny debiut Jetty planowany jest na kwiecień - premiera nastąpi podczas targów w Szanghaju.