KGM Actyon wreszcie zyskał sensowny silnik. Skrzynia ma 9 biegów, pod maską hybryda
Nareszcie! Dawny SsangYong wreszcie zyskuje silnik, który może być ostatnią deską ratunku dla tej marki. KGM Actyon dostanie jednostkę hybrydową - znacznie mocniejszą i dużo bardziej oszczędną.
Ten samochód można podsumować jednym zdaniem: może i nie jest zbyt szybki, ale za to dużo pali. KGM Actyon korzysta z dość prostej i przestarzałej jednostki 1.5 T-GDI, oferującej 177 KM. Moc na koła przenosi tutaj prosty 6-biegowy automat, niespecjalnie kwapiący się do pracy. Dostajemy więc napęd dość ospały i bardzo paliwożerny.
Niebawem jednak się to zmieni. W Korei Południowej debiutuje nowe wcielenie tego samochodu, ze znacznie ciekawszą i lepszą jednostką napędową. To zmiana, która może rozpędzić tę markę.
KGM Actyon staje się hybrydą. Pod prawą nogą będzie znacznie więcej mocy
Koreański producent postawił na autorską konstrukcję napędu, wykorzystując częściowo komponenty, które "miał na półce". Punktem wyjścia jest jednostka 1.5 T-GDI, doskonale znana i jednak dość krytykowana. Tutaj jednak połączono ją z mocnym, bo oferującym aż 177 KM i 300 Nm silnikiem elektrycznym. Energia do zasilania jednostki elektrycznej magazynowana jest w akumulatorze o pojemności 1,83 kWh.
Jest to więc jedna z większych baterii trakcyjnych na rynku. KGM twierdzi, że ich nowy silnik pozwoli na jazdę głównie na prądzie, zwłaszcza w mieście. Moc na koła przenosi tutaj autorska skrzynia biegów e-DHT, która ma 9 przełożeń. To optymalizuje pracę całego układu i daje mu większe możliwości. Jest ona także spięta z układem rekuperacji, co pozwala na szybkie doładowanie akumulatora.
Koreański cykl homologacyjny mocno różni się od europejskiego i według lokalnych danych średnie zużycie paliwa to 6,3 litra na sto kilometrów. Nie jest to więc imponujący wynik, aczkolwiek stanowi ogromny postęp względem dotychczasowej jednostki. Na wartości zgodne z normą WLTP trzeba jeszcze poczekać.
Kiedy taki silnik pojawi się w Europie?
Tego niestety jeszcze nie wiemy. KGM działa tutaj dość ostrożnie i nie komunikuje większych zmian. Niemniej wszystko wskazuje na to, że ta jednostka pojawi się na Starym Kontynencie w tym roku, lub na samym początku przyszłego. Jeśli więc rozważacie zakup tego KGM Actyona, to warto wstrzymać się kilka chwil. Być może dostaniecie dużo atrakcyjniejszy napęd za niewielką dopłatą.
W Korei Południowej różnica pomiędzy wariantem benzynowym i hybrydą wynosi około 4 500 złotych. Jeśli podobne ceny zobaczymy w Europie, to z pewnością będzie to dużo atrakcyjniejsza propozycja.


