KIA Ceed, Xceed i Proceed ma nowy silnik. Oferuje on 160 KM
To jeszcze nie lifting, ale pierwsza duża zmiana. Kia Ceed, Xceed i Proceed zyskuje nową jednostkę 1.5 T-GDI, która może być wyposażona w system miękkiej hybrydy.
Brakowało Wam mocniejszej jednostki w rodzinie Ceeda? Spokojnie - teraz ta luka została zagospodarowana. KIA Ceed, Xceed i Proceed zyskuje silnik 1.5 T-GDI. To całkowicie nowa konstrukcja z rodziny Smartstream, która zastępuje jednostkę 1.4 T-GDI o mocy 140 KM.
KIA Ceed jest teraz mocniejsza
Otóż nowa jednostka 1.5 T-GDI oferuje aż 160 KM i 253 Nm momentu obrotowego. To nieco więcej niż w poprzedniku, a dodatkowo przebieg mocy i momentu jest dużo bardziej optymalny. Efekty? Lepsze osiągi i - według obietnic marki - niższe zużycie paliwa.
KIA Ceed
Sprint do setki w Ceedzie zajmuje 8,4 sekundy w wersji z manualną skrzynią. Wybierając automat 7DCT 100 km/h osiągniemy 0,2 sekundy później. Ceed SW i Proceed są wolniejsze odpowiednio o kolejne 0,2 sekundy dla tych przekładni. Xceed przekroczy już granicę 9 sekundy - z manualem "stówka" pojawia się w 9 sekund, zaś z automatem 7DCT w 9,2 sekundy.
KIA Ceed z systemem EcoDynamics+
Pod tą długą nazwą kryje się po prostu miękka hybryda z układem 48V. Standardowo zamieniono tutaj alternator na zintegrowany generator, pełniący też rolę rozrusznika. Jest on połączony z silnikiem paskiem, co pozwala mu odzyskiwać energię, która gromadzi się w małej baterii.
Plusy tego rozwiązania? Lepsza reakcja na gaz, niższe zużycie paliwa i przede wszystkim zredukowana emisja dwutlenku węgla. Uzyskano tutaj spadek o 8% względem silnika 1.4 T-GDI, co teraz jest na wagę złota.
A ile kosztuje taka Kia Ceed, Xceed i Proceed?
Odpowiednio 75 490 zł, 81 990 zł i 99 990 zł. Mowa tutaj o wersjach z manualną skrzynią biegów, w najtańszych wariantach wyposażeniowych. Odmiany MHEV są już droższe - Ceed kosztuje wówczas 92 990 zł, Xceed 108 990 zł i Proceed 115 490 zł.