KIA EV9 ma oficjalną europejską specyfikację. Według WLTP przejedzie do 563 km
KIA EV9 przeszła już proces homologacyjny w Europie. Producent podzielił się dokładną specyfikacją, włącznie z estymowanym zasięgiem według normy WLTP. Sprawdzamy jak wypada ten wielki koreański SUV.
KIA EV9 to jeden z najbardziej zaskakujących nowych samochodów na rynku. Koreańczycy wchodzą na nowe terytorium, dotychczas zarezerowane dla suvów z segmentu premium. Jednocześnie jasno podkreślają, że nie zamierzają z nimi rywalizować. Wręcz przeciwnie - po prostu swoją ofertą mogą "podkraść" osoby, które potrzebują wielkiego auta na prąd, ale nie chcą wydawać ogromnych pieniędzy.
Już wiemy, że EV9 zaskakuje ceną, startującą od niecałych 330 000 złotych. Teraz poznaliśmy także dokładną specyfikację napędu tego auta, wraz z wyczekiwaną wartością, czyli z zasięgiem.
Kliknij tutaj, aby poznać cennik Kii EV9
KIA EV9 przejedzie na jednym ładowaniu do 563 kilometrów. Mowa o wersji z napędem na tylne koła
Mowa tutaj o wersji Earth, z 203-konnym silnikiem napędzającym tylną oś. Nie będzie to demon prędkości, ale za to odwdzięczy się niższym zapotrzebowaniem na energię. Według normy WLTP średnie zużycie prądu wynosi tutaj 20,2 kWh na sto kilometrów.
Najmocniejsza wersja GT-Line, wyposażona w napęd AWD, także nie rozczarowuje. 384 KM poprawiają osiągi tego auta, a zasięg na poziomie 505 kilometrów pozwoli na wygodne podróżowanie.
Warto przypomnieć, że w Kii EV9 zastosowano akumulator o pojemności 99,8 kWh. Jego ładowanie na szybkich ładowarkach jest stosunkowo krótkie za sprawą zastosowania instalacji 800V. Dzięki niej maksymalna moc sięga 240 kW, co przekłada się na około 24 minuty czasu ładowania od 10 do 80 procent.
KIA EV9 rywalizuje z nietypowymi samochodami
Koreański SUV wśród popularnych marek nie ma konkurencji. Autem, które najbardziej przypomina Kię, jest Volvo EX90. Tutaj mówimy jednak o segmencie premium, do tego ze znacznie mocniejszym napędem.
Najbliższą odpowiedzią na EV9 będzie IONIQ 9. Elektryczny SUV, z którym KIA będzie blisko spokrewniona, przechodzi obecnie intensywne testy. Wszystko wskazuje na to, że Koreańczycy pokażą go na początku przyszłego roku.
KIA także nie zwalnia tempa. Do modelu EV6 i EV9 lada chwila dołączą trzy kolejne. W ramach EV Day pokazano kompaktowego suva EV3 i nietypowego crossovera EV4. To wciąż auta koncepcyjne, ale bliskie produkcji. Z kolei KIA EV5 zadebiutowała wraz z kompletną specyfikacją. Tutaj jednak wciąż nie wiemy, czy to auto finalnie trafi do europejskich salonów.