KIA K5, czyli Optima, zyska napęd AWD i 286 KM w topowym silniku

KIA K5, znana nam pod nazwą Optima, daje się lubić coraz bardziej. Okazuje się, że topowy wariant będzie miał 286 KM i napęd AWD. Niestety, my nim nie pojeździmy.

Kiedy wydawać by się mogło, że klasa średnia jest już na skraju swojego żywota, na rynek trafia coś takiego. KIA K5, która niegdyś nosiła także nazwę Optima, to przykład nie tylko świetnego designu, ale także sensownego podejścia do jednostek napędowych. Jak się okazuje pod maską nie zabraknie mocnej benzyny, a napęd trafi na cztery koła.

KIA K5 Optima

KIA K5 - Optima - już nie jako... Optima

Zacznijmy jednak od małych zmian, które zajdą na świecie. Po pierwsze - KIA najprawdopodobniej zrezygnuje z nazwy Optima na rzecz K5. Jedno nazewnictwo ma być stosowane na całym świecie, co ułatwi identyfikację samochodu. Mamy tutaj jednak złe wieści, bowiem jak potwierdza KIA Motors Polska, nowa KIA K5/Optima nie trafi do Europy.

Dlaczego? Cóż, trzeba tutaj podziękować tym, którzy hurtowo przesiadają się na SUV-y. O ile w Polsce auta z segmentu D sprzedają się całkiem nieźle, o tyle w innych krajach zainteresowanie takimi autami zdecydowanie spadło. A to oznacza, że zabawa w WLTP, homologację i kosztowne dostosowywanie aut do dyrektyw Unii Europejskiej jest zwyczajnie nieopłacalne w takiej sytuacji. Sportage i Sorento trzymają mocną sprzedaż - a do tego niebawem zyskają nowe generacje.

KIA K5 Optima

Będzie za czym tęsknić

Nowe wcielenie koreańskiego "średniaka" nie tylko świetnie wygląda, ale także zaskakuje równie atrakcyjnie narysowanym wnętrzem. Widać, że marka ta odnalazła swoją niszę, którą coraz intensywniej eksploruje. Niektórych ucieszy też fakt, że poza całym szeregiem nowoczesnych rozwiązań, takich jak dostęp NFC czy komplet systemów bezpieczeństwa.

No i silnik: na szczycie oferty stanie jednostka 2.0, która generuje 286 KM. A wszystko to trafi na cztery koła za pośrednictwem automatycznej przekładni. Całkiem nieźle jak na segment D, nieprawdaż?