KIA Sorento 2024 "wyciekła" do sieci przed premierą. Mocno się zmieniła

Przód w stylu modelu EV9, odświeżony tył i delikatnie zmodyfikowane wnętrze. KIA Sorento 2024 przechodzi pierwszy duży lifting, który upodabnia ją do elektrycznych nowości marki.

Koreańczycy nie próżnują i cały czas zasypują nas ciekawymi nowościami. Echa po premierze modelu EV9 jeszcze nie opadły, a na rynek wjeżdża kolejny model. Tym razem jest to KIA Sorento 2024, czyli odświeżona wersja popularnego SUV-a.

Wbrew pozorom nie jest to wyłącznie kosmetyczny lifting. Koreańska marka mocno zmieniła stylistykę tego samochodu, zwłaszcza z przodu.

KIA Sorento 2024. Styl modelu EV9 wyjątkowo jej pasuje

Ciężko jest przeoczyć nowy pas przedni, który prezentuje się naprawdę dobrze. Debiutują tutaj pionowe lampy LED, z lekko zachodzącymi na grill światłami do jazdy dziennej. Wlot powietrza nieco poszerzono i powiększono, zachowując jednocześnie charakterystyczny dla marki "nos tygrysa". Oczywiście pojawił się tutaj także przemodelowany zderzak.

Z tyłu znajdziemy przede wszystkim lekko odświeżone lampy. Ich kształt nawiązuje do poprzednich, ale za sprawą połączenia ledowymi pasami ich styl koresponduje z pasem przednim. Można więc śmiało powiedzieć, że jest to wyjątkowo udany lifting, gdyż Sorento nabrało dużo świeżego i ciekawego dla oka charakteru.

We wnętrzu zmian jest dużo mniej

Te jednak też są bardzo atrakcyjne. Przede wszystkim KIA na nowo zaprojektowała konsolę środkową. Zrezygnowano tutaj z dotychczasowego panelu klimatyzacji, otoczonego nawiewami.

KIA Sorento 2024

Znajdziemy tutaj za to dotykowy panel od klimatyzacji i multimediów, znany z Kii EV6. Wąski nawiew ciągnie się teraz przez całą szerokość kokpitu, optycznie go poszerzając. Wnętrze nabrało dzięki temu dużo więcej klasy i prezentuje się nowocześniej.

Pod maską nie będzie rewolucji

Dokładną ofertę jednostek napędowych poznamy niebawem, podczas oficjalnej premiery. Pewne jest jednak to, że KIA Sorento 2024 korzystać będzie z mniej więcej niezmienionej oferty silników. Kluczowym napędem pozostanie hybryda plug-in, która korzysta z silnika 1.6 T-GDI. Być może dostanie ona większy akumulator, aczkolwiek tutaj nie mamy żadnych potwierdzonych informacji.

Sorento to jeden z ważniejszych dla marki modeli. Jego sprzedaż może nie plasuje tego auta w czołówce "generalki", ale wysoka popularność tego modelu cieszy producenta. Nie ma w tym nic dziwnego - duże wnętrze i wciąż rozsądna cena to kluczowe czynniki.