KIA Sportage 2025 ma dobry cennik. Bazowa wersja kosztuje 135 500 złotych
KIA Sportage 2025 ma już polski cennik. Co się zmieniło, ile kosztuje ten model i co oferuje?
Nowa KIA Sportage 2025 przeszła gruntowną modernizację. Zmiany widać już na pierwszy rzut oka i są zdecydowanie "na plus". Przede wszystkim w przednim pasie, gdzie pojawiły się masywne lampy oraz charakterystyczny grill. Delikatnie odświeżono również tylną część auta, a do gamy dołączyły nowe wzory felg. Koreańczycy postawili więc na optymalny zakres zmian.
Co ciekawe auto jest minimalnie dłuższe - dostało dodatkowe 25 mm. Całkowita długość to 4540 mm. Szerokość wynosi 1865 mm, a wysokość 1645 mm (z relingami).
Wnętrze również przeszło rewolucję. Na desce rozdzielczej znalazły się dwa zakrzywione wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala, a topowa wersja oferuje także 10-calowy HUD. Całość dopełniają nowe materiały wykończeniowe. Na przykład w GT-Line dostępna jest dwukolorowa tapicerka z eko-skóry i zamszu.
KIA Sportage 2025. Wyposażenie jest dużo lepsze
Producent wzbogacił bazowe wyposażenie. Wersja L oferuje teraz m.in. tapicerkę materiałowo-skórzaną i system monitorowania martwego pola. Wariant Business Line dodaje cyfrowy kluczyk, wentylację foteli i HUD.
GT-Line otrzymała wszystko, co KIA oferuje – nagłośnienie Harman Kardon, kamery 360 stopni, rozbudowany system martwego pola z podglądem na ekranie oraz fotel kierowcy z pamięcią ustawień.
W zakresie bezpieczeństwa debiutują systemy drugiej generacji: FCA 2, LFA 2, SCC 2 i HDA 2. Nowością jest też kierownica z czujnikiem wykrywającym kontakt dłoni z wieńcem.
KIA Sportage 2025 wprowadza też cyfrowy kluczyk 2.0 i bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. System OTA umożliwia aktualizacje oprogramowania, a funkcje FOD pozwalają na dodawanie aplikacji i personalizację interfejsu.
Ceny i wersje silnikowe
Nowa KIA Sportage 2025 dostępna jest z trzema rodzajami napędu: benzynowym, hybrydowym oraz plug-in hybrid. Moc wynosi od 150 do 288 KM, a każda wersja oferuje napęd na przednie koła. Opcją dla bardziej wymagających jest napęd AWD. Nowością jest hybryda już w bazowej wersji M oraz wariant plug-in hybrid z napędem na przednie koła.
Poniżej pełny cennik poszczególnych konfiguracji:
Rodzaj napędu | Silnik | M | L | Business Line | GT-Line |
---|---|---|---|---|---|
Benzynowy | 1.6 T-GDI 150 KM 6MT FWD | 135 500 zł | 148 500 zł | 162 500 zł | – |
Benzynowy | 1.6 T-GDI 150 KM 7DCT FWD | 148 500 zł | 161 500 zł | 175 500 zł | 191 000 zł |
Benzynowy | 1.6 T-GDI 180 KM 7DCT AWD | 159 700 zł | 172 700 zł | 186 700 zł | 202 200 zł |
Hybrydowy | 1.6 T-GDI 239 KM 6AT FWD | 165 400 zł | 174 400 zł | 188 400 zł | 203 400 zł |
Hybrydowy | 1.6 T-GDI 239 KM 6AT AWD | 176 600 zł | 185 600 zł | 199 600 zł | 214 600 zł |
Plug-in Hybrid | 1.6 T-GDI 288 KM 6AT FWD | 192 600 zł | 201 600 zł | 216 600 zł | 230 600 zł |
Plug-in Hybrid | 1.6 T-GDI 288 KM 6AT AWD | 203 800 zł | 212 800 zł | 227 800 zł | 241 800 zł |
Trzy silniki, siedem konfiguracji
Podstawowy wariant 1.6 T-GDI (150 KM, 6MT, FWD) startuje od 135 500 zł w wersji M. Najdroższa odmiana benzynowa (180 KM, AWD, GT-Line) to wydatek rzędu 202 200 zł.
Hybryda o mocy 239 KM kosztuje od 165 400 zł (FWD, M) do 214 600 zł (AWD, GT-Line). Z kolei najmocniejszy wariant – 288-konna hybryda plug-in – dostępny jest od 192 600 zł. Wersja AWD w topowej specyfikacji kosztuje 241 800 zł.
Dostawy i dostępność
Sportage z silnikami benzynowymi trafi do salonów w sierpniu. Wersje hybrydowe pojawią się we wrześniu, a hybryda plug-in w grudniu 2025 roku.