KIA Sportage 2025 ma dobry cennik. Bazowa wersja kosztuje 135 500 złotych

KIA Sportage 2025 ma już polski cennik. Co się zmieniło, ile kosztuje ten model i co oferuje?

Nowa KIA Sportage 2025 przeszła gruntowną modernizację. Zmiany widać już na pierwszy rzut oka i są zdecydowanie "na plus". Przede wszystkim w przednim pasie, gdzie pojawiły się masywne lampy oraz charakterystyczny grill. Delikatnie odświeżono również tylną część auta, a do gamy dołączyły nowe wzory felg. Koreańczycy postawili więc na optymalny zakres zmian.

Co ciekawe auto jest minimalnie dłuższe - dostało dodatkowe 25 mm. Całkowita długość to 4540 mm. Szerokość wynosi 1865 mm, a wysokość 1645 mm (z relingami).

Wnętrze również przeszło rewolucję. Na desce rozdzielczej znalazły się dwa zakrzywione wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala, a topowa wersja oferuje także 10-calowy HUD. Całość dopełniają nowe materiały wykończeniowe. Na przykład w GT-Line dostępna jest dwukolorowa tapicerka z eko-skóry i zamszu.

KIA Sportage 2025. Wyposażenie jest dużo lepsze

Producent wzbogacił bazowe wyposażenie. Wersja L oferuje teraz m.in. tapicerkę materiałowo-skórzaną i system monitorowania martwego pola. Wariant Business Line dodaje cyfrowy kluczyk, wentylację foteli i HUD.

GT-Line otrzymała wszystko, co KIA oferuje – nagłośnienie Harman Kardon, kamery 360 stopni, rozbudowany system martwego pola z podglądem na ekranie oraz fotel kierowcy z pamięcią ustawień.

W zakresie bezpieczeństwa debiutują systemy drugiej generacji: FCA 2, LFA 2, SCC 2 i HDA 2. Nowością jest też kierownica z czujnikiem wykrywającym kontakt dłoni z wieńcem.

KIA Sportage 2025 wprowadza też cyfrowy kluczyk 2.0 i bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. System OTA umożliwia aktualizacje oprogramowania, a funkcje FOD pozwalają na dodawanie aplikacji i personalizację interfejsu.

KIA Sportage 2025 ile kosztuje

Ceny i wersje silnikowe

Nowa KIA Sportage 2025 dostępna jest z trzema rodzajami napędu: benzynowym, hybrydowym oraz plug-in hybrid. Moc wynosi od 150 do 288 KM, a każda wersja oferuje napęd na przednie koła. Opcją dla bardziej wymagających jest napęd AWD. Nowością jest hybryda już w bazowej wersji M oraz wariant plug-in hybrid z napędem na przednie koła.

Poniżej pełny cennik poszczególnych konfiguracji:

Rodzaj napędu Silnik M L Business Line GT-Line
Benzynowy 1.6 T-GDI 150 KM 6MT FWD 135 500 zł 148 500 zł 162 500 zł
Benzynowy 1.6 T-GDI 150 KM 7DCT FWD 148 500 zł 161 500 zł 175 500 zł 191 000 zł
Benzynowy 1.6 T-GDI 180 KM 7DCT AWD 159 700 zł 172 700 zł 186 700 zł 202 200 zł
Hybrydowy 1.6 T-GDI 239 KM 6AT FWD 165 400 zł 174 400 zł 188 400 zł 203 400 zł
Hybrydowy 1.6 T-GDI 239 KM 6AT AWD 176 600 zł 185 600 zł 199 600 zł 214 600 zł
Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI 288 KM 6AT FWD 192 600 zł 201 600 zł 216 600 zł 230 600 zł
Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI 288 KM 6AT AWD 203 800 zł 212 800 zł 227 800 zł 241 800 zł

Trzy silniki, siedem konfiguracji

Podstawowy wariant 1.6 T-GDI (150 KM, 6MT, FWD) startuje od 135 500 zł w wersji M. Najdroższa odmiana benzynowa (180 KM, AWD, GT-Line) to wydatek rzędu 202 200 zł.

Hybryda o mocy 239 KM kosztuje od 165 400 zł (FWD, M) do 214 600 zł (AWD, GT-Line). Z kolei najmocniejszy wariant – 288-konna hybryda plug-in – dostępny jest od 192 600 zł. Wersja AWD w topowej specyfikacji kosztuje 241 800 zł.

Dostawy i dostępność

Sportage z silnikami benzynowymi trafi do salonów w sierpniu. Wersje hybrydowe pojawią się we wrześniu, a hybryda plug-in w grudniu 2025 roku.