KIA Sportage zadebiutuje w europejskim wydaniu 1 września. Wygląda nieco inaczej

Europejska KIA Sportage będzie krótsza i nieco efektowniejsza wizualnie. Oficjalna premiera odbędzie się 1 września, ale już poznaliśmy szkice tego auta.

Myśleliście, że KIA Sportage jest już Wam znana? Otóż nie - auto, które widzieliście, to wersja koreańska. Zasadniczą różnicą jest rozstaw osi, który w przypadku tamtego auta jest znacznie większy. Zmieniono tam także linię boczną, co jest oczywiście wynikiem obecności tych dodatkowych centymetrów.

Ale spokojnie, nasz europejski Sportage już jest gotowy do premiery. Pierwsze zamknięte pokazy już miały miejsce, a oficjalna premiera została zaplanowana na 1 września.

Europejska KIA Sportage będzie nieco krótsza

Swoimi wymiarami zbliży się tym samym do poprzednika i zostawi jednocześnie odpowiednią przestrzeń dla większego Sorento. Wariant z długim rozstawem osi byłby niebezpiecznie blisko tego auta, co mogłoby zagrozić jego sprzedaży.

Różnice będą widocznie głównie przy słupku C, który ukształtowano zupełnie inaczej. Pierwsze szkice, którymi pochwalili się Koreańczycy, pokazują sylwetkę tego auta. Do tego wiemy, że w Europie pierwsze skrzypce grać będzie sportowy wariant GT-Line o nieco bardziej zadziornej stylistyce.

KIA Sportage 2022

Różnic nie powinno być natomiast w stylistyce kokpitu. Możemy liczyć na to, że w Europie nie zobaczymy uboższych wersji, wyposażonych na przykład w małe radio z monochromatycznym wyświetlaczem.

Sportage wykorzysta znane silniki

Pod maską tego samochodu znajdziemy całą gamę wariantów benzynowych (z turbodoładowaniem) i hybrydowych. Jednostki napędowe, opierające się w duże mierze na konstrukcji 1.6 T-GDI, oferować będą od 150 do 225 KM. W przypadku tego ostatniego silnika mówimy o wersji hybrydowej, wspieranej małą baterią i skromnym silnikiem elektrycznym. Ofertę zamknie z pewnością wariant plug-in hybrid, który wpisuje się w ideę elektryfikacji całej gamy marki. Dostaniemy tutaj baterię o pojemności 13,8 kWh, co powinno zapewnić do 50-60 km zasięgu na jednym ładowaniu. Moc także będzie odpowiednio wyższa i sięgnie nawet 265 KM.

Wybór diesli będzie za to skromny, gdyż dostaniemy tylko jeden silnik - 1.6 CRDi, oferujący 136 KM. Mocniejsza jednostka wypadła z gamy ze względu na nowe normy emisji dwutlenku węgla.

Premiera Kii Sportage już 1 września. Do salonów trafi bliżej końca roku

Wtedy też powinniśmy poznać dokładną specyfikację i cennik Sportage'a na polskim rynku. Nie da się ukryć, że to jest samochód, na który czeka wiele osób. Jego popularność może być naprawdę duża - o ile oczywiście nie stanie się zbyt drogą propozycją.