KIA Stonic 2025 stawia na kąty i kwadraty. Wygląda jak zupełnie nowy model
KIA Stonic 2025 zmieniła się nie do poznania. Ma atrakcyjniejszy wygląd i lepsze wyposażenie. Sprawdzamy co nowego pojawiło się w tym modelu.
Trudno w to uwierzyć, ale ten model na rynku jest już od blisko 8 lat. Jest to więc doskonały moment na gruntowne zmiany. Paradoksalnie jednak nie mamy tutaj do czynienia z opracowaną od podstaw konstrukcją. KIA Stonic 2025 przeszła gruntowny lifting, który nadał jej nowy charakter i upodobnił do innych nowości marki.
Koreańczycy postawili tutaj na swój specyficzny język wizualny, który nazywają "Opposites United". Mamy więc dużo prostych lini i kanciastych elementów. O dziwo doskonale komponują się one z dotychczasową bryłą tego modelu, nadając mu zupełnie nowy charakter.
KIA Stonic 2025 wyróżnia się z tłumu. To zmiany na plus
Pas przedni wyróżniają światła, które przywodzą na myśl Kię Picanto, a także elektryczny model EV3. Charakterystyczne lampy z pionowymi elementami świetlnymi są też znakiem rozpoznawczym tej marki - naprawdę ciężko jest pomylić Kię z jakimkolwiek innym samochodem.
Podobne zmiany zaszły z tyłu. Tutaj także pojawiły się charakterystyczne geometryczne światła, które zastąpiły proste wąskie lampy z poprzednika. Optycznie powiększyły one samochód, choć jego wymiary są dokładnie takie same. Drobne różnice wynikają jedynie z długości zderzaków. Bagażnik pozostał więc taki sam i dalej oferuje 352 litry pojemności.
W ofercie znajdziecie też inne odcienie lakierów (wśród nowości jest kolor Adventurous Green, i Yacht Blue), a także ciekawe felgi w rozmiarze od 16 do 18 cali.
Nowe jest także wnętrze Stonica
Tutaj również wprowadzono wiele ciekawych elementów, znanych już z większych modeli. Ekran zegarów i multimediów (12,3 cala) ukryto pod jedną taflą, a na konsoli centralnej znalazło się miejsce na klasyczny panel klimatyzacji. Jest on wielofunkcyjny i obsługuje też dodatkowe ustawienia multimediów.
Znajdziecie tutaj także nową kierownicę, porty USB-C i ciekawą tapicerkę foteli. Postawiono także na nieco ciekawą kolorystykę plastików.
Pod maską KIA Stonic 2025 ma tylko jeden silnik
To konstrukcja 1.0 T-GDI, dostępna w dwóch wersjach. Bazowa wersja, z manualną skrzynią biegów, ma 100 KM i 175 Nm. Dostępna jest także wersja z miękką hybrydą, która generuje 115 KM i 200 Nm. Tutaj dostajemy także 7-biegową skrzynię DCT (dwusprzęgłową).
Sprzedaż nowego Stonica ruszy w jeszcze w tym roku. Niebawem poznamy ceny tego modelu.


