KIA XCeed 2023. Facelifting "w punkt". Debiutuje wersja GT-Line
Ponad 120 000 sprzedanych aut pokazuje jasno, że ten model to strzał w dziesiątkę. Teraz czas na facelifting - KIA Xceed 2023 została poprawiona w idealny sposób. Zobaczcie co się zmieniło.
Nie popsuć, poprawić, trafić w gusta klientów. To zdanie bez wątpienia przyświecało stylistom koreańskiej w momencie projektowania tego samochodu. KIA XCeed 2023 została subtelnie odświeżona w sposób zbliżony do wersji hatchback i kombi. Skupiono się tutaj na detalach, tak aby wyeksponować najważniejsze cechy auta.
Kilka tygodni temu miałem okazję poznać z bliska ten samochód. Oto co warto o nim wiedzieć.
KIA XCeed może być teraz bardzo zielona i bardzo sportowa - dzięki wersji GT-Line
Marka podjęła tutaj słuszną decyzję i zdecydowała się na wprowadzenie wariantu GT-Line do gamy XCeeda. W mojej opinii jest to strzał w dziesiątkę, gdyż sylwetka tego auta dobrze koresponduje ze sportowymi cechami, które KIA chętnie eksponuje w swoich autach.
Czym wyróżnia się wersja GT-Line? Przede wszystkim nieco agresywniej stylizowanymi zderzakami z przodu i z tyłu. W tej wersji oferowane są też inne tylne lampy, które wzorem hatchbacka zyskały przezroczyste klosze i unikalną sygnaturę świetlną.
Warto też zwrócić uwagę na przednie lampy, które zmieniły się w sposób analogiczny do modelu Ceed. Te będą standardem w każdym XCeedzie.
W kabinie znajdziemy z kolei fotele z lepszym trzymaniem bocznym i kierownicę z przemodelowanym wieńcem. Oczywiście w topowych wersjach znajdą się też cyfrowe wskaźniki, a multimedia mogą mieć ekran o przekątnej do 10,25 cala.
A o co chodzi z tą zielenią? Tym razem nie jest to kwestia napędu - w wersji GT-Line dostaniemy bowiem nawet 204 konie mechaniczne, generowane przez silnik 1.6 T-GDI. Mam tu na myśli jeden z nowych lakierów, czyli świetny i przyciągający wzrok odcień Celadon Spirit Green. Dołącza on do oferty wraz z odważnym kolorem Lemon Splash i eleganckim Yuca Steel Grey.
KIA XCeed 2023 pozostaje autem niezwykle uniwersalnym
Nie chodzi tutaj jedynie o przestrzeń w kabinie, ale także o dostępność jednostek napędowych. Oferta silników benzynowych opiera się na wariantach 1.0 T-GDI 120 KM, 1.5 T-GDI 160 KM i 1.6 T-GDI 204 KM. W ofercie jest też diesel - 1.6 o mocy 136 KM.
Każdy wariant benzynowy i wysokoprężny w wersji mild hybrid ze skrzynią manualną posiada system iMT. To elektronicznie sterowane sprzęgło, które pozwala na "żeglowanie" przy załączonym biegu. Sterowany komputerowo mechanizm pozwala na rozpięcie napędu, co umożliwia obniżenie emisji dwutlenku węgla.
W gamie pozostaje także wariant PHEV, który korzysta z silnika 1.6, oferującego 141 KM. Bateria ma tutaj 8,9 kWh pojemności, a silnik elektryczny generuje 44,5 kW mocy. Zasięg w trybie elektrycznym to 48 kilometrów w trybie mieszanym i około 60 kilometrów w mieście.
KIA XCeed trafi do sprzedaży we wrześniu
Model ten niezmiennie objęty będzie 7-letnią gwarancją, ograniczoną przebiegiem 150 000 kilometrów. Ceny i specyfikacje poznamy bliżej rynkowej premiery w Polsce.