Klienci AMG chcą V8, więc dostaną nowe V8. Elektryfikacja to osobna bajka
Dobre wieści: AMG nie porzuci silników V8. Nowa generacja takich jednostek jest już na horyzoncie.
- Mercedes zdaje sobie sprawę z faktu, że elektryfikacja nie może być jedynym kierunkiem
- AMG zyska całkowicie nowe V8
- Będzie to 4-litrowa jednostka, bazująca na konstrukcji z modelu GT Black Series
Mercedes i AMG nie rezygnują z klasycznych silników V8. Choć marka inwestuje w elektromobilność, potwierdzono, że trwają prace nad zupełnie nową jednostką spalinową. Jej premiera nastąpi pod koniec 2027 roku. Co ważne, nowy motor spełni europejską normę emisji EU7, dzięki czemu nie będzie ograniczony wyłącznie do rynku amerykańskiego.
AMG mówi wprost: popyt na V8 wciąż jest ogromny
Jak zaznacza szef AMG, Michael Schiebe, decyzja o rozwoju nowego silnika wynika wprost z oczekiwań klientów. Niemiecka marka widzi zapotrzebowanie na klasyczny silnik V8, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Stąd ogromne inwestycje w takie rozwiązanie, tym razem w zupełnie nowym wydaniu.
Co istotne, nowa jednostka nie powstała z myślą wyłącznie o jednym rynku. Pomimo coraz ostrzejszych regulacji w Unii Europejskiej, które zakładają zeroemisyjność nowych samochodów od 2035 roku, Mercedes-AMG zamierza oferować V8 również w Europie. Co więcej, zamierzają to robić tak długo, jak to będzie możliwe.
Normy nie będą problemem
Nowy silnik z Affalterbach zostanie dostosowany do rygorystycznej normy Euro 7. Dzięki temu zyska homologację nie tylko w USA, ale i w Europie oraz na innych kluczowych rynkach. Schiebe zaznaczył, że opracowywanie silnika tylko na jeden rynek nie miałoby sensu, dlatego inżynierowie AMG zadbali o zgodność z przyszłymi przepisami.
Nie ujawniono jeszcze, w jakich modelach pojawi się nowa jednostka. Wiadomo jednak, że nie trafi do Mercedesa-AMG C 63, który korzysta z napędu hybrydowego opartego na czterocylindrowym silniku. Nowy V8 prawdopodobnie będzie ewolucją obecnej jednostki 4.0 V8 biturbo z układem „hot vee” i może otrzymać wał korbowy o układzie flat-plane.
Mercedes-AMG GT XX to osobna bajka
Elektryczny "hipermercedes" wzbudził spore zainteresowanie, ale i niepokój. Tu możemy Was jednak uspokoić - manufaktura z Affalterbach nie skręca w stronę pełnej elektromobilności.
Kliknij tutaj, aby obejrzeć nasz film o Mercedesie-AMG GT XX
W Affalterbach trwają prace nad flagowym GT, czyli produkcyjną wersją wspomnianego prototypu GT XX. Do niego dołączy jeszcze jedno auto - SUV, nieco bardziej przystępny i łagodniejszy wizualnie.


