Klienci chcą crossoverów. Hyundai Venue ma podbić rynek amerykański i europejski
Niektórzy może i bronią się przed takimi autami rękami i nogami, ale faktom trudno zaprzeczyć - coraz większa liczba osób chcę jeździć crossoverami. Hyundai ma na to odpowiedź.
Crossovery podbijają rynek i widzą to już wszyscy producenci. Każdy z nich chce oferować małe i praktyczne auto z nieco większym prześwitem lub po prostu terenową stylizacją. Hyundai także dołącza do walki z nowym miejskim modelem Venue.
Venue a Kona - to nie to samo!
Hyundai Venue to auto, które plasuje się w segmencie B. Zastanawiacie się zapewne jak ma się do tego obecna na rynku od blisko dwóch lat Kona. Otóż warto zapamiętać, że Hyundai Kona tak naprawdę jest już lokowany w segmencie aut kompaktowych. Nowość tej koreańskiej marki mierzy 4036 mm długości, 1770 mm szerokości i 1565 mm wysokości. Tym samym Hyundai Venue jest o 130 mm krótszy, 30 mm węższy i 15 mm wyższy od Kony. Największa różnica jest jednak w rozstawie osi, bo aż 81 mm względem większego brata.
Z Kony zaczerpnięto za to stylistykę, choć mocno zmodyfikowano ją na rzecz małego Hyundaia. Venue wyróżnia się charakterystycznymi dwudzielnymi lampami przednimi. Dolne zyskały jednak "kwadratową" linię (niczym Citroen C3 Aircross), oraz dodatkowo otoczone są ledami do jazdy dziennej. Tylne "kanciaste" lampy przypominają z kolei te z Volkswagena T-Crossa. Nadwozie może być wykończone w jednym z 7 kolorów: Black Noir, Ceramic White, Denim, Galactic Gray, Green Apple, Intense Blue, Scarlet Red i Steller Silver. Poza tym można zdecydować się na kontrastujący kolorystycznie dach, szyberdach i przyciemniane szyby. W nadkolach znajdą się koła w rozmiarze od 15 do 17 cali.
Wnętrze małego Hyundaia Venue jest bardzo proste i estetyczne. Zrezygnowano tutaj z fajerwerków na rzecz ergonomii. Niezmiennie w centrum uwagi pozostaje ekran systemu multimedialnego (obsługującego Apple CarPlay i Android Auto), otoczony nawiewami i panelem klimatyzacji. Wśród systemów bezpieczeństwa pojawią się takie rozwiązania jak: Forward Collision-Avoidance Assist (funkcja autonomicznego hamowania w krytycznej sytuacji), Lane Keeping Assist (utrzymywanie pasa ruchu), Blind-Spot Collision Warning (kamera monitorująca martwą strefę), Rear Collision Cross-Traffic Warning (ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu) czy Driver Attention Warning (system analizujący zmęczenie kierowcy).
W USA z silnikiem wolnossącym
Jedyną jednostką napędową, która pojawi się w Hyundaiu Venue w USA, jest silnik 1.6 MPI z rodziny Gamma. Będzie on spięty z 6-biegowym manualem lub automatem. W Europie model ten zapewne będzie oferowany z silnikami znanymi z Kii Stonic, czyli jednostką 1.4 MPI 100 KM oraz motorem 1.0 T-GDI 120 KM.