Lamborghini Huracan EVO RWD - Wolniej, trudniej, ale fajniej
Lamborghini Huracan EVO RWD to ostatnie uzupełnienie gamy z Sant'Agata. Jak się domyślacie, nie ma napędu na obie osie. I ma dawać więcej radości z jazdy.
Lamborghini Huracan EVO RWD jest uzupełnieniem gamy Huracana EVO, czyli poliftingowej wersji "tańszego" modelu z Sant'Agata Bolognese. Wersja EVO ma zmodyfikowaną aerodynamikę, lekko zmodernizowane nadwozie oraz mocniejszy silnik, dysponujący teraz 640 KM - czyli tyle, ile w testowanym przez nas Performante.
Wersja RWD ma znów tyle mocy co standardowy wariant przed modernizacją - 610 KM. Osiągane jest przy 8 000 obr./min podchodzących z 5,2-litrowego V10 bez żadnego doładowania. Silnik dysponuje 560 Nm, które przenoszone są wyłącznie na tylną oś przez siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię z funkcją procedury startowej. "Manual" wciąż nie jest dostępny.
Lamborghini Huracan EVO RWD jest wyraźnie wolniejszy od wersji z napędem AWD. I to mimo zgubienia nieco masy - jest lżejszy o 33 kg i waży "na sucho" 1 389 kg.
100 km/h osiąga w 3,3 sekudy, a 200 km/h na liczniku pojawia się po 9,3 sekundy. Są to wyniki gorsze odpowiednio o 0,4 i o 0,3 sekundy niż w przypadku Huracana EVO. Prędkość maksymalna pozostała bez zmian i wynosi 325 km/h.
Nowe ustawienia
Huracan EVO RWD ma zapewniać więcej radości z jazdy, ale to postawiło przed inżynierami dodatkowe wyzwania. W mniej sprawnych rękach wóz może być znacznie bardziej skłonny do wypadania z drogi. Dlatego inżynierowie przeprojektowali układ kontroli trakcji P-TCS w taki sposób, aby jak najdłużej samochodód pozostawał stabilny i zmniejszał nagłe zmiany mocy dostarczanej na koła. W ten sposób kierowca nie będzie zaskoczony nagłymi "strzałami", i będzie mógł efektywniej np. wychodzić z zakrętu. Złagodzono też tryb "Strada", czyli podstawowe ustawienie parametrów samochodu. W trybie Sport system już pozwoli na uślizg tylnej osi oraz "slajdy". Z kolei w ustawieniu "Corsa" parametry mają pozwolić na jak najefektywniejszą jazdę po torze, bez zbędnego ślizgania.
Zmodyfikowano również podwozie- w opcji dostępne będzie elektromagnetyczne, regulowane zawieszenie MagneRide, jednak standardem będą amortyzatory hydrauliczne. Udało się też osiągnąć rozkład mas na poziomie 40/60.
Z zewnątrz Huracana EVO RWD zróżnicowano nowym przednim zderzakiem ze zmienionym splitterem, wykończonym w czarnym, połyskującym kolorze nowym dyfuzorem z tyłu oraz 19-calowymi felgami o wzorze "Kari".
Pierwsze egzemplarze powinny pojawić się na drogach wiosną tego roku.