Leapmotor B10 to najsensowniejszy elektryk w Polsce. Takiej ceny nikt się nie spodziewał
Na polski rynek wjeżdża Leapmotor B10. Jego największym atutem będzie cena - kwoty są niskie, a możliwości tego samochodu imponują.
Powtarzamy to po raz kolejny, ale najsensowniejsze elektryki w gamie grupy Stellantis to te z Chin. Leapmotor B10 stanowi idealny przykład. Ma rozsądne wymiary, oferuje akumulatory o solidnej pojemności i zaskakuje bardzo niską ceną. Czy to będzie samochód, który niebawem zaleje nasze drogi?
Patrząc na to, że elektromobilność w naszym kraju rozwija się powoli, to raczej nie będzie to wybitnie powszechny wygląd. Zakładamy jednak, że w segmencie samochodów elektrycznych ma szansę szybko zdobyć dobrą pozycję. Poznajcie cennik i wyposażenie tego modelu.
Leapmotor B10 w Polsce. Co oferuje ten model?
Zacznijmy od kluczowych danych technicznych. B10 ma 4515 mm długości, 1885 mm szerokości i 1655 mm wysokości, a rozstaw osi to 2735 mm. Wariant EV PRO waży 1780 kg, a EV PROMAX 1845 kg.
Oba osiągają prędkość maksymalną 170 km/h i przyspieszają do 100 km/h w 8,0 s. Pojemność akumulatora wynosi odpowiednio 56,2 kWh w EV PRO i 67,1 kWh w EV PROMAX. To przekłada się na zasięg, oczywiście według normy WLTP, sięgający odpowiednio 361 km oraz 434 km.
Moc ładowania AC dla obu wersji to 11 kW, natomiast w przypadku szybkiego ładowania DC, wersja EV PRO przyjmuje 140 kW, a EV PROMAX do 168 kW.
W obydwu wersjach dostajemy tutaj 218 KM i 240 Nm, a moc trafia na tylne koła. Standardem są 18-calowe koła (225/50 z przodu i 235/50 z tyłu). Zawieszenie korzysta z kolumn McPhersona z przodu i z wielowahaczowej konstrukcji z tyłu.
Do wyboru są dwie wersje wyposażenia: Life i Design. Ta pierwsza ma w zasadzie kompletne wyposażenie. Różnice ograniczają się do przyciemnianych tylnych szyb w wersji Design, podgrzewanej kierownicy, foteli obszytych ekoskórą (z elektryką, wentylacją i podgrzewaniem), a także do innej kolorystyki kokpitu.
Do wyboru jest 6 kolorów nadwozia i 3 kolory wnętrza, przy czym te ciekawsze (jasne) są zarezerwowane dla wersji Design. Warto też zwrócić uwagę na praktyczność. Leapmotor B10 ma bagażnik o poejmności 540 litrów i frunk oferujący 25 litrów.
Leapmotor B10 2025. Ile kosztuje w Polsce?
Stellantis pochwaliło się cennikiem podstawowym, promocyjnym (na start sprzedaży) i cenami z dopłatami.
| Wersja | Life | Design |
|---|---|---|
| B10 EV PRO 57,2 kWh | 124 900 zł | - |
| B10 EV PROMAX 67,1 kWh | 133 300 zł | 139 600 zł |
Ceny promocyjne są bardzo kuszące. Już bazowa wersja Life zaskakuje ceną, aczkolwiek wariant z większym akumulatorem w wersji Design zdaje się być najsensowniejszą propozycją.
| Wersja | Life | Design |
|---|---|---|
| B10 EV PRO 57,2 kWh | 119 900 zł | - |
| B10 EV PROMAX 67,1 kWh | 125 300 zł | 131 600 zł |
Cennik z dopłatą 18 750 złotych dla osób fizycznych (program NaszEauto)
| Wersja | Life | Design |
|---|---|---|
| B10 EV PRO 56,2 kWh | 100 150 zł | - |
| B10 EV PROMAX 67,1 kWh | 106 550 zł | 112 850 zł |
Cennik z dopłatą 30 000 złotych dla osób fizycznych (karta dużej rodziny) i dla jednoosobowych działalności gospodarczych (program NaszEauto)
| Wersja | Life | Design |
|---|---|---|
| B10 EV PRO 56,2 kWh | 89 900 zł | - |
| B10 EV PROMAX 67,1 kWh | 95 300 zł | 101 600 zł |
Każdy Leapmotor B10 objęty jest 8-letnią gwarancją, ograniczoną przebiegiem 160 000 kilometrów.


