Lexus IS odmawia emerytury. Ma ponad 12 lat i wygląda lepiej od wielu nowych modeli

Lexus IS trzeciej generacji wyjechał na drogi 12 lat temu. Właśnie przeszedł trzeci lifting i wciąż wygląda dużo lepiej od konkurentów, a także od nowych modeli tej marki.

Z Europy zniknął dawno temu, ale na wybranych rynkach pozostaje w gamie - i sprzedaje się doskonale! Lexus IS konstrukcyjnie ma teoretycznie ponad 12 lat. Teoretycznie, gdyż przy każdym kolejnym liftingu przychodzi też ogromne zmiany w strukturze platformy i nadwozia. W efekcie jest to w zasadzie nowy samochód, bazujący na sprawdzonej platformie.

Na rynek wjeżdża właśnie kolejne, trzecie już wydanie trzeciej generacji IS-a. I patrząc na nie możemy napisać jedno: żałujemy, że nie ma go w Europie!

Lexus IS 2026 wygląda dużo lepiej, niż wiele nowych samochodów z tego segmentu

Przede wszystkim Lexus nie rezygnuje z klasycznych sedanów. Co prawda nowy ES będzie dostępny jako hybryda, ale jest to już zupełnie inny konstrukcyjnie pojazd. Tymczasem IS, obecny na rynku od 2013 roku, po drobnych poprawkach wygląda świeżo i atrakcyjnie. Wersja na rok modelowy 2026 zyskała szereg ciekawych nowości i nie odstaje od znacznie świeższych modeli marki.

Nie trzeba było zmieniać wiele, aby wciąż dobrze wyglądał

Bryła nadwozia pozostała niemal identyczna. Długość wzrosła o 10 mm, co wynika z przeprojektowanych zderzaków. Szerokość, wysokość i rozstaw osi nie uległy zmianie. W ofercie pojawił się nowy lakier Neutrino Gray. Do tego dochodzą 19-calowe felgi z ciekawszym wzorem, czerwone zaciski hamulców z logo marki oraz nowy tylny spojler.

Lexus IS 2026

Delikatnie zmieniono też kokpit

Kabina zyskała zestaw cyfrowych wskaźników o przekątnej 12,3 cala i ekran dotykowy tej samej wielkości. Lexus zrezygnował z klasycznego zegarka, a okrągłe nawiewy ustąpiły miejsca bardziej kanciastym. Zmieniono też panel klimatyzacji. Dużą poprawą jest rezygnacja z trackpada, którego nikt nie lubił. Teraz do obsługi komfortu służą klasyczne przyciski i pokrętło głośności. W standardzie znajdziemy ładowarkę indukcyjną, porty USB-C oraz nowe wykończenia, w tym elementy z włókien bambusowych.

Ma swoje lata, ale teraz jeździ jeszcze lepiej

Lexus IS 2026 otrzymał elektryczne wspomaganie kierownicy typu rack-parallel. Dzięki niemu auto powinno prowadzić się pewniej. Adaptacyjne zawieszenie z liniowym elektrozaworem ma natomiast poprawić komfort jazdy na nierównych drogach.

Z gamy jednostek napędowych wycięto silnik V8

W gamie zabrakło kultowego, wolnossącego V8 5.0. Po limitowanych edycjach IS 500 Ultimate i Climax ten silnik odszedł do historii. Od 2026 roku w ofercie pozostają dwa warianty. Ofertę otwiera Lexus IS 350 z napędem na tył lub na cztery koła. Alternatywą jest IS 300h dostępny wyłącznie w wersji RWD. Swoją drogą, ta klasyczna hybryda sprawdziłaby się w Europie!

Pakiet asystentów jazdy został rozbudowany. Najważniejszą nowością jest funkcja jazdy autostradowej bez konieczności trzymania rąk na kierownicy.

Rynkowy debiut

Odświeżony Lexus IS 2026 trafi do sprzedaży na wybranych rynkach na początku przyszłego roku. Niestety, na Starym Kontynencie niemal na pewno go nie zobaczymy.