Lotus ma nowy model spalinowy. Wsadzili dwulitrówkę do ciężkiej lokomotywy
Lotus Eletre, wielki ciężki SUV zaprzeczający idei tej marki, z nazwy "elektryczny", dostał właśnie silnik spalinowy. Czego nie rozumiecie?
- Lotus Eletre zyskuje silnik spalinowy
- Pod maską pojawi się zaskakująco mała jednostka benzynowa
- Łączna moc to 952 KM
Lotus Eletre, jak sama nazwa wskazuje, miał być "elektrycznym przełomem" dla tej brytyjskiej marki. Firma, która zasłynęła lekkimi zwinnymi sportowymi samochodami, nagle pokazała wielkiego i bardzo ciężkiego SUV-a, ważącego ponad 2,5 tony. Jak łatwo się domyślić nie jest to samochód, który przekonał do siebie rynek. Wyniki sprzedaży rozczarowują, a wydajność tego auta nie należy do najwyższych.
Chińczycy (właścicielem Lotusa jest Geely) postanowili więc zaradzić temu problemowi i zainstalowali pod maską silnik spalinowy. Nie spodziewajcie się jednak V8-ki, ani nawet V6-ki. Flagowy model dostał "raptem" dwulitrową jednostkę benzynową, która generuje 280 KM. Jest jednak ona wspierana przez jednostki elektryczne, które zasila dodatkowo duży akumulator.
Tym samym hybrydowy Lotus Eletre jest jednocześnie najmocniejszym wcieleniem tego samochodu. Ma 952 KM
Według zapowiedzi marki, ma to być jednocześnie bardzo szybki i bardzo wydajny samochód. Moc i osiągi to jedna strona medalu (póki co Lotus nie chwali się dokładnymi danymi). Drugą stanowi zużycie paliwa. Według zapowiedzi marki, Eletre ma zużywać około 0,1 litra paliwa na setkę, aczkolwiek mówimy tutaj o chińskich normach. A te, jak dobrze wiemy, są mocno "naciągane".
Co ciekawe Lotus Eletre w wersji "For-Me" (tak nazywa się hybryda plug-in), pojawi się także w Europie. Jest to związane ze zmianą strategii w tej marce, która ponosi ogromne straty.
Jak łatwo się domyślić wiele osób nie widzi sensu w ciężkich SUV-ach i limuzynach z logo Lotusa. Brytyjska marka słynęła z "wystarczająco mocnych" i bardzo lekkich samochodów sportowych. Ta nisza jest jednak teraz trudna do zagospodarowania, głównie ze względu na normy emisji spalin.
Tym samym Lotus musi stawiać na rozwiązania, które ma pod ręką - a te oferuje mu grupa Geely. Trudno jednak powiedzieć, czy Eletre z hybrydowym napędem zyska uznanie klientów. Być może silnik V6 lub nawet R6 byłby jakimś argumentem dla klientów.


