Mazda 2 z napędem hybrydowym wjeżdża do Polski. Cena? Od 79 900 zł
Nowa hybrydowa Mazda 2, będąca bliźniakiem Toyoty Yaris, wjeżdża do polskich salonów. Samochód ten dostępny jest w cenie od 79 900 zł.
Tak, teraz Toyota Yaris może być tańsza. Mazda 2, czyli jej bliźniak, właśnie debiutuje w polskich salonach. Cennik otwiera kwota 79 900 zł - a to oznacza, że Mazda jest tańsza od swojego pierwowzoru, czyli Yarisa - i to o 2 700 zł. Jest jednak haczyk.
Mazda 2 jest tańsza, ale nie możesz wziąć lakieru metalizowanego
Bo wtedy zapłacisz więcej. Warto też wiedzieć, że bazowa wersja PURE jest naprawdę dobrze wyposażona, co jest dobrą informacją. Znajdziemy tutaj wszystkie niezbędne systemy bezpieczeństwa i klimatyzację automatyczną jednostrefową. Na multimedia jednak nie liczcie - można je dołożyć w pakiecie Plus za 4 500 zł (dostaniemy też wtedy 4 zamiast 2 głośników).
Co ciekawe nieco gorzej prezentuje się kwestia czujników parkowania. Te pojawiają się dopiero w topowej wersji SELECT. Za to środkowa odmiana AGILE posiada już kamerę cofania - a to jest zawsze jakiś substytut dla czujników.
Skupmy się więc na samych cenach. Wiemy już, że Mazda 2 PURE kosztuje 79 900 zł. Wersja AGILE wyceniona została na 89 900 zł, ale oferuje w zasadzie kompletne wyposażenie, które przydaje się w codziennej eksploatacji.
Chcąc posiadać auto ze wszystkimi dodatkami wybierzemy zaś wersję SELECT, za 103 900 zł.
Do wersji AGILE możemy dołożyć dwa pakiety: COMFORT i SAFETY (za 4 900 zł i 4 100 zł, przy czym drugi wymaga zamówienia pierwszego). Do wersji SELECT dołożymy jedynie panoramiczny dach za 4 900 zł.
Mazda oferuje też ciekawy pakiet powłok ochronnych GTECHNIQ PLATINUM za 3 900 zł dla każdej wersji. Poza tym do każdego auta możemy zamówić trójwarstwowy lakier za 3 900 zł (dostępne są dwa: Formal Red i Northern White Pearl). 2 900 zł zapłacimy za klasyczne lakiery metaliczne: Lead Grey, Stormy Silver, Opera Black i Monument Bronze. Za darmo dostaniemy jedynie biel Lunar White.
Mazda 2 oferuje 116 KM
Hybrydowy napęd składa się z jednostki spalinowej i silnika elektrycznego. Łączna moc to 116 KM. Moc trafia na przednią oś za pośrednictwem przekładni eCVT, pozytywnie wpływającej na maksymalne ograniczenie zużycia paliwa.
Co ciekawe przez pewien czas równolegle będzie oferowana stara Mazda 2 z klasycznymi jednostkami paliwowymi.