Mazda CX-5 2022, czyli: nowa twarz, nowe kolory, lepsze wyposażenie
Mazda CX-5 przechodzi kolejny lifting, ale nie ma w tym nic złego. Ten model niezmiennie stanowi kluczowy element układanki marki w Europie i na świecie.
Mazda rozpoczyna swoją ofensywę modelową. W najbliższych miesiącach poznamy wiele nowości tej marki, a Mazda CX-5 na rocznik modelowy 2022 jest jedną z nich. To wbrew pozorom kluczowy samochód, gdyż stanowi on aż 21% całkowitej sprzedaży marki. Odświeżone wcielenie CX-5 jest też zwiastunem stylistyki w kolejnych autach z Hiroszimy.
Mazda CX-5 (2022) - to tylko ewolucja
Nie jest to oczywiście całkowicie nowe auto, ale lista modyfikacji jest dość długa. Japończycy postawili na poprawioną stylistykę, różniącą się od tego, do czego przyzwyczaił nas ten model.
Przede wszystkim zacznijmy od frontu, gdzie pojawiły się światła z charakterystycznym podcięciem i nową sygnaturą świetlną. kanciaste ledy mogą być zwiastunem tego, co zobaczymy w kolejnych nowościach marki. To samo tyczy się tylnych świateł - tutaj także dodano podcięcie, które nawiązuje nieco do modelu CX-30 i jednocześnie koresponduje z przednimi lampami.
W kabinie znajdziemy z kolei kolorowe wstawki (uzależnione od wersji wyposażeniowej), ładowarkę indukcyjną i najnowsze wcielenie systemu multimedialnego MazdaConnect.
Mazda CX-5 (2022) - nowe warianty wyposażeniowe zmieniają wizerunek tego auta
A skoro o wersjach mowa, to warto skupić się na tym, co nowe. W gamie Mazdy CX-5 pojawiła się wersja Newground, Homura i Signature. Pierwsza z nich stawia na srebrne listwy w zderzaku i zielone wstawki w kabinie. W zależności od wyboru do auto możemy dostać na 17 lub 19-calowych felgach.
Wariant Homura stawia z kolei na sportowy charakter. Tutaj dostajemy lakierowane wstawki w zderzakach i tapicerkę łączącą skórę i alcantarę. Wariant Signature to najbardziej eleganckie wydanie CX-5, stawiające na klasyczny charakter konfiguracji wizualnej. Nowością jest też lakier Zircon Sand, czyli matowy piaskowy odcień.
Mamy też kilka nowych systemów bezpieczeństwa
Gama systemów bezpieczeństwa i-Activsense w udoskonalonej Maździe CX-5 obejmuje teraz system wspomagający jazdę w korku CTS (Cruising & Traffic Support). CTS pomaga ograniczyć zmęczenie kierowcy, wspomagając operowanie pedałem gazu, hamulca i kierownicą podczas jazdy w korku. Wreszcie, przednie matrycowe reflektory LED (ALH) również zostały zmodyfikowane w celu zapewnienia lepszej kontroli nad strumieniem światła.
Ciekawostką jest także rozwinięty napęd AWD, z nowym trybem Offroad. Dzięki temu jazda w trudniejszych warunkach ma być dużo przyjemniejsza. Mazda dopracowała też wyciszenie kabiny, w tym podłogi.
Nowa Mazda CX-5 (2022) jest też już wyceniona. Cennik otwiera kwota 120 900 zł za przednionapędową wersję z silnikiem 2.0 165 KM, z manualną skrzynią biegów.