Mazda CX-60 2023 z 2,5-litrową, 300-konną hybrydą. Premiera 8 marca

Nowa era marki z Hiroszimy zbliża się wielkimi krokami. 8 marca zadebiutuje Mazda CX-60, która zyska nowy napęd plug-in hybrid i 300 KM mocy.

To będzie największa od lat premiera tej marki. Mazda CX-60 oficjalnie zadebiutuje już 8 marca, otwierając tym samym nowy rozdział w historii Mazdy. Nowa platforma, opracowane od podstaw silniki i zaawansowana hybryda plug-in mają być przepustką do segmentu premium. Czy to się uda?

Mazda CX-60 2023 - hybryda plug-in oferować będzie 300 KM

Tym samym dostaniemy najmocniejszą od lat Mazdę, na którą wiele osób czekało. Sercem tego auta będzie jednostka 2.5 z rodziny SkyActiv, wspierana silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego zestawu? 300 KM. Oczywiście Japończycy nie ujawniają jeszcze wszystkich informacji i trzymają je w ukryciu do premiery.

Mazda CX-60 PHEV

Przy okazji marka ujawniła też swoje plany na najbliższe lata. Mazda CX-60 otwiera festiwal premier, a kolejnym dużym debiutem będzie jej większa siostra. Model o oznaczeniu CX-80 reprezentować będzie rodzinę dużych SUV-ów z trzema rzędami siedzeń. Tutaj znajdziemy najprawdopodobniej dokładnie ten sam napęd, a największą różnicą będzie wydłużona tylna część nadwozia.

Jednocześnie Mazda podkreśliła, że CX-60 "jest pierwszym z dwóch nowych modeli powstałych w oparciu o dużą platformę, wprowadzanych w Europie w perspektywie najbliższych dwóch lat".

Takie stwierdzenie oznacza jedno: CX-60 i CX-80 to jedyne premiery marki, jakie poznamy w ciągu dwóch lat. Wspomniano też o pozostałych modelach SUV opartych o dużą platformę: CX-70 i CX-90.

Tym samym w temacie następcy Mazdy 6 zapadła cisza. Czy będzie to auto oparte na innej platformie lub na innym wydaniu konstrukcji z modelu CX-60 i CX-80? Trudno powiedzieć - nie da się jednak ukryć, że klasyczna limuzyna wciąż jest wyczekiwana przez rynek.

Pod maską Mazdy CX-60 znajdą się też inne silniki

Wszystko wskazuje jednak na to, że nie zobaczymy ich w Europie. Marka opracowała całą rodzinę silników rzędowych mocowanych wzdłużnie, będących kluczowym komponentem nowych modeli. Topowe wersje mają korzystać z 3-litrowej, 6-cylindrowej konstrukcji. Na temat tej jednostki napędowej nic jeszcze jednak nie wiemy - Mazda skutecznie ukrywa swoje sekrety i publikuje jedynie kluczowe dla nas i dla klientów informacje.