Mazda MX-5 (2024) ma nowy silnik pod maską. Ceny? Jak na roadstera - niezłe!

Mazda MX-5 debiutuje w odświeżonym na rok 2024 wydaniu. Pod maską mamy znowu dwa silniki, a w wyposażeniu pojawiło się kilka nowości. Nie brakuje też zmian wizualnych.

Ten samochód jest absolutnym klasykiem - i naprawdę ciężko jest go nie lubić. Mazda MX-5 pozostaje od lat wierna swoim ideałom. To mały, zwinny, świetnie jeżdżący i odpowiednio mocny roadster, który każdemu da ogromną frajdę z jazdy. Napęd na tylną oś pozwala się pobawić, a precyzyjne prowadzenie należy do ogromnych atutów.

Na polski rynek wjeżdża odświeżony model. Mazda MX-5 na rok modelowy 2024 zyskała szereg zmian - nie tylko wizualnych i mechanicznych. Na pokładzie znajdziemy też znacznie lepsze wyposażenie.

Mazda MX-5 2024. Co się tutaj zmieniło?

Zacznijmy od kosmetycznych zmian wizualnych. Z przodu wyróżnikiem nowego modelu jest brak świateł led do jazdy dziennej, które wkomponowano w zderzak. Teraz są zintegrowane z głównymi lampami. W grillu znajdziemy też radar tempomatu/systemu awaryjnego hamowania.

Delikatnie zmieniła się również sygnatura świetlna tylnych lamp. Kosmetyczne zmiany zaszły również w kształcie zderzaka. Japończycy odświeżyli również gamę dostępnych lakierów.

Mazda MX-5 2024

We wnętrzu największą nowością jest 8,8-calowy ekran systemu multimedialnego z nowym oprogramowaniem MazdaConnect. Zachowano tutaj oczywiście łączność Apple CarPlay i Android Auto.

Pod maską znajdziemy teraz dwa silniki

Gamę otworzy ponownie, po długiej przerwie, silnik 1.5 SkyActiv-G o mocy 132 KM. Obok niego w gamie znajdziemy sprawdzoną konstrukcję 2.0 SkyActiv-G, która oferuje 184 KM. Moc trafia oczywiście na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.

Fani "leniwej" jazdy mogą skusić się na automat. Ten dostępny jest jednak tylko w wersji RF.

Nowością na pokładzie tego samochodu jest asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, dostępny w topowym wydaniu z silnikiem 2.0. Zapewnia on lepszą trakcję, a także współpracuje z trybem DSC-Track. W tym ustawieniu ESP jest mocno uśpione i pozwala na uślizg tylnej osi, ale w krytycznej sytuacji sprawnie interweniuje. Ułatwia to kontrolę nad samochodem na torze i podczas szybkiej jazdy krętymi drogami.

Ile kosztuje Mazda MX-5 2024?

Cennik otwiera kwota 140 900 złotych za bazową wersję Prime-Line z silnikiem 1.5. Najtańsza odmiana dostępna jest tylko z tą jednostką. Kolejne wersje, czyli Exclusive-Line, Kazari i Homura, występują już także z silnikiem 2.0, przy czym Homura nie jest dostępna z konstrukcją 1.5.

Ceny trzech pierwszych wersji tyczą się silnika 1.5, wariant Homura występuje tylko z jednostką 2.0

Ceny trzech ostatnich wersji tyczą się wariantu 2.0, wersja Prime-Line oferowana jest wyłącznie z silnikiem 1.5

MX-5 wciąż oferowana jest z soft-topem (standardowo) i w wersji RF, która wymaga dopłaty wynoszącej 10 000 złotych.