Mercedes Aesthetics A - idzie nowe

Rzeźba Aesthetics A zaprezentowana przez Mercedesa uchyla rąbka tajemnicy o nowej generacji klasy A, a przy tym zwiastuje nowy język stylistyczny marki. W najbliższych trzech latach ujrzymy aż 8 modeli marki czerpiących inspirację z przedstawionej rzeźby.

Chociaż nie odsłania na razie zbyt wiele, rzeźba przedstawiona przez Mercedesa jest ważna z dwóch powodów. Po pierwsze, symbolizuje zmiany, które zajdą w stylistyce produktów stuttgarckiej marki. Po drugie, rozpływająca się u dołu forma może przerodzić się w auto koncepcyjne zapowiadające nadejście Mercedesa Klasy A w wersji sedan. Trójbryłowy wariant klasy A miałby być klasycznym odpowiednikiem (ważne: uzupełnieniem, a nie następcą) znanego nam już 4-drzwiowego coupe CLA. Mówi się, że cała rodzina kompaktowych Mercedesów będzie inspirowała się pokazaną światu rzeźbą Aesthetics A.

Rzeźba Marcedes Aesthetics A

Mercedes twierdzi, że jego obecny design zasłużył się już wystarczająco i czas pozbyć się z niego kilku zmarszczek. Linie nowej generacji niemieckich aut klasy premium mają być jeszcze gładsze i smuklejsze. Profil boczny rzeźby dominuje wyraźnie wystająca krawędź przebiegająca od jej przodu do tyłu. Kompaktowe Mercedesy przyszłości z pewnością przejmą ten element, tak samo jak odwołujący się do historii marki charakterystyczny grill Panamericana z wertykalnymi szczeblami (taki sam jak w odświeżonym Mercedesie-AMG GT). W tylnej części samochodowej rzeźby znajdziemy zaś wyraźniejszą niż dotychczas lotkę, w którą przechodzi klapa bagażnika.

Rzeźba Marcedes Aesthetics A

Podobne elementy stylistyczne odnajdziemy w nowych generacjach modeli CLA, CLA Shooting Brake, GLA i Klasy B. Oprócz nich pojawi się wspomniany sedan na bazie Klasy A, będący bezpośrednim konkurentem Audi A3 Limousine, oraz dwa nowe, niepotwierdzone jeszcze modele. Jednym z nich może być crossover GLB zapełniający lukę między GLA a sporo większym GLC. Krążą też plotki o opartym na nowym wcieleniu Klasy A dwudrzwiowym Shooting Brake'u, który mógłby przypominać nieco wydłużonego Volkswagena Scirocco. Każdy z wymienionych powyżej modeli będzie zbudowany na drugiej generacji modułowej platformy Mercedesa nazwanej MFA od Modular Front Architecture.

Mini-limuzyna w postaci A-Klasy sedan zadebiutuje najprawdopodobniej w formie konceptu już w kwietniu na Salonie Samochodowym w Szanghaju. Niemniej, to intensywnie testowany przez Mercedesa hatchback będzie pierwszym produkcyjnym autem opartym na drugiej generacji platformy MFA.