Mercedes-AMG C 63 e bez tajemnic. Ma 670 KM, 750 Nm i 4 cylindry

Trzymajcie się mocno, gdyż nowa topowa Klasa C dosłownie wgniecie Was w fotele. Mercedes-AMG C 63 e stanie się najpotężniejszym autem w swoim segmencie.

Niemcy mają dużo odwagi. Można wręcz pokusić się o hollywoodzkie określenie "pokazać wielkie cojones". Krótko mówiąc - z Klasy C, cenionej przez rynek, wyrzucają silnik V8 i wstawiają tam cztery cylindry w rzędzie. To wszystko okraszają jednak wsparciem ze strony silnika elektrycznego, tworząc tym samym najmocniejszy samochód w segmencie. Nowy Mercedes-AMG C 63 e pozamiata na rynku, choć będzie uznawany za kontrowersyjną propozycję.

Mercedes-AMG C 63 e dane techniczne

Mercedes-AMG C 63 e 2023. Jego specyfikacja nie jest już tajemnicą

Niemcy odkryli karty podczas 24-godzinnego wyścigu na Nurburgringu, gdzie pokazano lekko zamaskowany egzemplarz. Inżynierowie marki wyśpiewali dziennikarzom brytyjskiego magazynu Autocar wiele ciekawostek na temat danych technicznych tego auta.

Załóżcie więc okulary, otwórzcie zeszyty i starannie notujcie, gdyż ta kontrowersyjna propozycja pozamiata na rynku.

Mercedes-AMG C 63 e korzystać będzie ze zmodyfikowanej jednostki M139I, znanej z Klasy A 45  i A 45 S. Sam silnik, bez wsparcia ze strony elektrycznego motoru, wygeneruje 471 KM. To podkręcona wersja silnika znanego z Klasy A i z modelu C 43, oferującego tam 421 KM.

Na tylnej osi znajdzie się zaś silnik elektryczny, produkujący 201 KM.

Łącznie dostaniemy 670 KM i 750 Nm, trafiających na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

Nowa jednostka nawet z układem hybrydowym ma być lżejsza od schodzącego z rynku silnika. Sam silnik waży o 48 kg mniej i jest mniejszy. Efekt? Mniejszy nacisk na przednią oś i lepszy rozkład mas, gdyż silnik jest ukryty bliżej ściany grodziowej.

Bateria może być niewielka - ona ma wspomagać przede wszystkim silnik

Nie liczcie tutaj na olbrzymi akumulator. Spodziewamy się, że bateria w Mercedesie-AMG C 63 e będzie miała około 7-8 kWh pojemności, a swoją konstrukcję podzieli z rozwiązaniem z modelu GT 63 e.

Mercedes-AMG C 63 e dane techniczne

Nowy Mercedes-AMG C 63 e wizualnie wyróżni się poszerzeniami nadwozia i agresywnie stylizowanymi zderzakami. Standardowo samochód ten wyjedzie na 19-calowych felgach, obutych w opony Michelin Pilot Sport 4S.

Co ciekawe dostaniemy dwie wersje - sedan i kombi. Coupe niestety znika z oferty, a nadchodzący nowy kabriolet raczej nie otrzyma topowego wydania AMG.