Mercedes-AMG GT skręca na tor. Musi, bo to czas na nowy samochód GT3
Nowy Mercedes-AMG GT może i nie jest aż tak "zadziorny" jak jego poprzednik, ale wariant Track Sport ma zmienić postrzeganie tego samochodu.
- Mercedes-AMG GT Track Sport będzie flagową wersją tego samochodu
- Nowy wariant stanie się punktem wyjścia dla homologacji wyścigowego wariantu GT3
- Niemiecka marka potencjalnie zrezygnuje tutaj z napędu na cztery koła
Jak już wspomniałem w teście Mercedesa-AMG SL 55, pierwsze wcielenie AMG GT zawiesiło poprzeczkę bardzo wysoko. Fantastyczna architektura typu transaxle w połączeniu z 4-litrowym V8 gwarantowała świetne właściwości jezdne. Nowy model, który postawił na dużo bardziej konwencjonalny układ i napęd na cztery koła, stracił "pazury", które ceniło sobie tak wiele osób. Niebawem jednak marka z Affalterbach nadrobi zaległości. Mercedes-AMG GT Track Sport przechodzi ostatnie testy przed premierą - i może być dokładnie tym, czego oczekują klienci tej marki.
Mercedes-AMG GT Track Sport. Wersja torowa, wersja drogowa, do wyboru, do koloru
Niemiecki producent szlifuje zapowiadany od dłuższego czasu model na najróżniejszych torach wyścigowych. Choć wciąż ma on dość wyraziste maskowanie, to wiele detali zwraca już na siebie uwagę. Warto tutaj przyjrzeć się przedniemu zderzakowi, z dużym splitterem i lotkami na krawędziach.
Ciekawie przebudowano też pokrywę bagażnika, tworząc "podwójny" spoiler - na przebudowanej obudowie kufra znajduje się dodatkowo duży regulowany spoiler.
Ciekawostką są też koła, które najprawdopodobniej korzystają z mocowania na jedną centralną śrubę. Tajemnicą pozostaje jedynie to, czy samochód, który obecnie krąży po torach wyścigowych, to wersja drogowa, czy też wyścigowa. Obydwie będą blisko ze sobą spokrewnione, gdyż najprawdopodobniej Niemcy zaczną od budowy prostszego modelu GT4.
Dopiero później powstanie dużo bardziej zaawansowany model, przystosowany do startów w kategorii GT3. Tutaj Mercedes potrzebuje zmiany, gdyż obecny samochód ma już swoje lata. Owszem - są marki, które od lat trzymają się jednego modelu (np. Lexus RC F GT3), ale w Affalterbach nikt nie chce podążać taką ścieżką.
Oficjalna premiera nowego modelu Track Sport powinna mieć miejsce w 2026 roku. Drogowa wersja z pewnością zmierzy się z Nurburgringiem, gdzie będzie walczyła o potencjalnie najlepszy czas. Przy silniku oferującym ponad 600 KM w drogowej wersji, odchudzonym nadwoziu i napędzie na tylne koła, potencjał na solidną czasówkę będzie wysoki.


