Mercedes-AMG GT XX pobił bardzo dużo rekordów. Kilometry tłukł jak rasowy handlowiec

A więc mówicie, że elektryki nie są w stanie szybko pokonać długiego dystansu? Mercedes-AMG GT XX udowodnił, że nie jest to prawdą - choć wykorzystał kilka bardzo odlotowych sztuczek.

Długie dystanse wciąż są przestrzenią, w której elektryki nie czują się najlepiej. Co może to zmienić? Przede wszystkim zapewnienie możliwie najwyższej wydajności i wprowadzenie wyjątkowo szybkiego ładowania. Te sztuczki ma w swoim zanadrzu Mercedes-AMG GT XX.

Niemiecka marka postanowiła pokazać na co stać ich nową konstrukcję, która niebawem trafi na drogi. W wyjątkowym teście na torze Nardò nowy model zaprezentował możliwości platformy AMG.EA. W ciągu 7 dni, 13 godzin i 24 minut samochód pokonał 40 075 km, czyli dystans równy obwodowi Ziemi.

Mercedes-AMG GT XX jest wyjątkowym rekordzistą

Test przeprowadzono na torze o długości 12,68 km, gdzie dwa egzemplarze GT XX łącznie przejechały 3177 okrążeń. W tym czasie ustanowiono 25 oficjalnych rekordów związanych z dystansem i czasem jazdy.

Mercedes-AMG GT XX posiada trzy silniki o przepływie osiowym, oferujące łącznie ponad 1360 KM. Bardzo wydajna bateria ze specjalnym chłodzeniem, inspirowana rozwiązaniami z Formuły 1, pozwalała utrzymywać potężne obciążenia przez wiele dni jazdy.

Ładowanie odbywało się z mocą 850 kW (a nawet 911-920 kW w szczycie), co umożliwiało uzupełnienie energii na 400 km zasięgu w 5 minut. Mimo wysokich temperatur dochodzących do 35°C, system chłodzenia zapewniał stabilną pracę układu.

Mercedes-AMG GT XX rekord

Rekordy dystansowe, które ustanowił Mercedes GT XX

Dystans Czas
2000 km 8 h 40 min
5000 km 21 h 55 min
10 000 km 2 dni 23 h 16 min
15 000 km 4 dni 11 h 53 min
20 000 km 6 dni 00 h 23 min
25 000 km 7 dni 14 h 10 min
40 075 km 7 dni 13 h 24 min

Rekordy czasowe dla elektryków

Czas Dystans
12 h 2750 km
24 h 5479 km
48 h 10 860 km
72 h 16 250 km
96 h 21 632 km
120 h 26 808 km
144 h 32 099 km
168 h 37 260 km

Niemcy twierdzą, że jest to wyjątkowe osiągnięcie

Mercedes-AMG twierdzi, że odwołał się tutaj do kultowej powieści Juliusza Verne’a. Bohater książki potrzebował 80 dni, aby wykonać podróż dookoła świata. Elektryczny GT XX zrobił to szybciej, w zaledwie nieco ponad tydzień, ustanawiając przy tym historyczne rekordy w świecie elektromobilności.

Produkcyjna wersja modelu AMG GT XX zachowa cechy prototypu. Na pokładzie będzie bardzo szybkie ładowanie, a moc wyraźnie przekroczy pułap 1000 KM. Ten model ma pozwolić na rywalizację z producentami z wyższej półki, przynajmniej według założeń Mercedesa. Czy te się sprawdzą? To pokaże czas.