Mercedes-AMG ONE 2022 wreszcie trafi do klientów? Auta jeżdżą niemal bez maskowania

Wiecie, że ten samochód pokazano w produkcyjnym wydaniu w 2017 roku? Mercedes-AMG ONE wciąż nie może jednak trafić na rynek, choć wreszcie widać światełko w tunelu.

Przebieranie bolidu Formuły 1 w cywilne ubranie to ogromne wyzwanie. Jak się okazuje nawet najlepsze marki mają z tym problem. Mercedes-AMG ONE do klientów miał trafić blisko dwa lata temu. Tymczasem Niemcy wciąż testują swój hipersamochód, zbliżając się powoli do wyczekiwanej premiery.

Mercedes-AMG ONE nie będzie tak dobry jak zapowiadano?

Inżynierowie ze stajni AMG oraz z Brackley stanęli przed ogromnym wyzwaniem - jak samochód F1 dopuścić do ruchu drogowego? Jak się okazuje jest to niezwykle trudne wyzwanie.

Problemy pojawiają się tutaj niemal na każdym kroku. Przede wszystkim największym wyzwaniem była przebudowa całego silnika. Jednostka F1 kręci się w okolicach 4-5 tysięcy obrotów "na luzie". To nie pozwoliłoby na dopuszczenie tego auta do ruchu.

Mercedes-AMG ONE 2022

Ponoć udało się osiągnąć tutaj kompromis, choć wymagał on wielu ustępstw. Jednym z nich ma być niższa moc. Według wstępnych zapowiedzi Mercedes-AMG ONE miał generować około 1000 koni mechanicznych. Tymczasem według obecnych informacji będzie to około 800 KM. Warto jednak pamiętać, że auto jest bardzo lekkie, a konstrukcyjnie naprawdę dużo łączy je z bolidem Mercedesa sprzed pięciu lat.

Problemem był też cały proces uruchamiania jednostki. Jak pewnie wiecie silnik w F1 jest najpierw rozgrzewany do odpowiedniej temperatury. Dopiero gdy wszystkie ciecze będą gotowe, auto uruchamia się z poziomu zewnętrznego komputera.

Karoseria też nieco się zmieniła. Niemcy przebudowali charakterystyczną płetwę, ciągnącą się przez całe auto. Dodano tutaj wiele nowych elementów aerodynamicznych, dzięki którym stabilność i przyczepność będą tutaj na najwyższym poziomie.

Wszystko wskazuje natomiast na to, że żadne zmiany nie zajdą w kabinie. Prosty kokpit wykorzystuje dwa duże ekrany i system MBUX. Kierownica, przypomina swoim kształtem wolanty z bolidów F1, posiada też wiele przełączników, które zmieniają ustawienia samochodu.

Mercedes-AMG ONE 2022

Mercedes-AMG ONE wymaga specjalistycznej opieki

To nie jest samochód, z którym zajedziecie do dowolnego ASO AMG. Opieka nad silnikiem z bolidu wymaga doświadczenia i specjalistycznego sprzętu. Co więcej, silnik w tym aucie ma wytrzymywać do 60 000 km. Po tym dystansie wymaga remontu lub wymiany. Nie przeszkodziło to jednak setkom klientów kupić tego auta całkowicie w ciemno.

Zdjęcia: Motor.es