Mercedes CLA i GLA jako hybrydy plug in. 218 KM, do 70 km zasięgu na prądzie
Debiut miał odbyć się w Genewie, ale niestety to się nie udało. Mercedes CLA i GLA zyskują wersję EQ Power, czyli hybrydę plug-in.
Hybrydowe Mercedesy do kolejny element układanki po takim samym wariancie w Klasie A. Mercedes CLA i GLA dostały oznaczenie 250e - kryje się pod nim kombinacja silnika benzynowego i jednostki elektrycznej.
Mercedes CLA i GLA 250e - specyfikacja
Auta te łączą silnik 1.3 Turbo, 102-konny silnik elektryczny i dużą, bo mającą aż 15,6 kWh baterię. Łączna moc w tym zestawie to 218 KM i 450 Nm, co przekłada się na bardzo dobre osiągi.
Mercedes CLA 250e zapewnia przyspieszenie do setki w 6,8 sekundy i prędkość maksymalną 240 km/h. Zasięg w trybie stricte elektrycznym to aż 60-69 kilometrów, co jest najwyższym wynikiem w tym segmencie.
Wersja CLA Shooting Brake przyspiesza do setki o 0,1 sekundy gorzej i ma o 5 km/h niższą prędkość maksymalną. Jednocześnie zasięg skurczył się o 1-2 kilometry (od 58 do 69 estymowanego zasięgu).
Na deser pozostaje nowy SUV GLA. Tutaj Mercedes zapewnia osiągi na poziomie 7,1 sekundy do setki i prędkość maksymalną wynoszącą 220 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu? W czysto elektrycznym trybie przejedziemy od 53 do 61 kilometrów.
Mercedes EQ Power - ładowanie
Ładowanie baterii z poziomu 10% zajmie 1 godzinę i 45 minut przy użyciu Wallboxa 7,4 kW (prąd przemienny) lub tylko 25 minut (do 80%) przy ładowaniu 24 kW (prąd stały).
Hybrydy plug-in były projektowane w przypadku tych modeli już na etapie tworzenia całej konstrukcji. Efektem tego jest to, że bagażnik nie został drastycznie zmniejszony, a wszystkie podzespoły lepiej do siebie pracują. W każdym z tych modeli skrócono układ wydechowy i inaczej zamontowano zbiornik paliwa (jest on ulokowany na tylnej osi).