Mercedes CLA ma nowy oszczędny silnik. Znowu kupicie hot-doga na stacji paliw
Mercedes CLA dostał silnik, na który czekało wiele osób. Jest to nowa jednostka spalinowa, połączona z układem hybrydowym.
Do tej pory nowy Mercedes CLA 2025 dostępny był tylko i wyłącznie z napędem elektrycznym. Niemiecka marka od początku zakładała jednak, że nowa konstrukcja pod jednym nadwoziem pogodzi elektryfikację i napęd spalinowy. Teraz ten drugi wkracza do akcji. Silnik o nazwie M252, całkowicie nowa konstrukcja, będzie jedyną alternatywą dla wersji na prąd.
Mercedes CLA 2025 ma nowy napęd hybrydowy. Nosi oznaczenie M252, oferuje do 190 KM
Silnik M252 to konstrukcja czterocylindrowa o pojemności 1,5 litra, wspierana przez silnik elektryczny o mocy 27 KM. Układ bazuje na instalacji elektrycznej 48V oraz korzysta z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 1,3 kWh. Co istotne, jednostka elektryczna została zintegrowana z ośmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową, co zapewnia szybkie reakcje i wysoką płynność pracy.
Nowa jednostka będzie oferowana w trzech wariantach mocy. Oferują one 136, 163 oraz 190 KM. Najmocniejsza wersja otrzyma napęd 4MATIC, który w razie potrzeby dołącza tylną oś. Mercedes nie ujawnia jeszcze danych dotyczących zużycia paliwa, natomiast zapowiada, że wydajność układu ma być porównywalna z silnikami wysokoprężnymi, a zasięg na jednym tankowaniu zbliżony do hybryd plug-in.
Bez hybrydy plug-in, gdyż "to byłby strzał w stopę"
Nowe wcielenie Mercedesa CLA z napędem hybrydowym trafi na rynek jeszcze przed końcem 2025 roku. Choć produkcja modelu już trwa, jego debiut przesunięto, aby elektryczna odmiana mogła najpierw zdobyć uznanie klientów. Takie działanie odzwierciedla nową filozofię marki. Zakłada ona równowagę między technologiami zeroemisyjnymi a nowoczesnymi jednostkami spalinowymi.
Mercedes zainwestował miliardy euro w opracowanie nowego silnika, który nie ma żadnych powiązań z jednostkami Renault. Co więcej, silnik M252 ma stanowić podstawę dla dalszego rozwoju napędów marki i trafi także do większych modeli marki. Na jej bazie powstanie również nowy sześciocylindrowy silnik R6 o pojemności trzech litrów, opracowywany wspólnie z Volvo i Geely.
Na diesle już nie ma miejsca. Mercedes CLA stawia na hybrydyzację
Nowy układ ma pozwolić Mercedesowi zrezygnować z ciężkich i mniej efektywnych hybryd plug-in. Zamiast nich marka planuje wprowadzenie dwóch lżejszych wariantów MHEV o wysokiej wydajności, zarówno dla architektury czterocylindrowej, jak i sześciocylindrowej. Rozwiązanie to ma zapewnić wysoką sprawność, niską masę oraz zgodność z rygorystycznymi normami emisji Euro 7.


