Mercedes EQE SUV 2023. Niespodzianek nie ma, ale czy to dobrze?

Marka ze Stuttgartu sypie nowościami jak z rękawa. Ta należy do tych ważnych, gdyż uzupełnia portfolio elektrycznych modeli. Mercedes EQE SUV 2023 stawia na znaną koncepcję w innym rozmiarze. Czy w skalowaniu tkwi przepis na sukces?

Nie napiszemy, że jakkolwiek jesteśmy zaskoczeni wyglądem tego auta. W przypadku rodziny modeli bazującej na platformie EVA2, marka ze Stuttgartu postawiła na mocną unifikację podzespołów i elementów stylistycznych. Zaprezentowany właśnie Mercedes EQE SUV 2023 nie różni się więc w zasadzie od swoich braci - EQE, EQS-a i EQS SUV.

Zobaczmy więc co wyróżnia ten model i gdzie w gamie Mercedesa jest jego miejsce.

Mercedes EQE SUV 2023

Mercedes EQE SUV 2023 nie zaskoczy swoim wyglądem. O to chodziło

Cała rodzina EQ staje się coraz bardziej zunifikowana wizualnie, aczkolwiek widać to szczególnie w topowych modelach. Bazujące na platformie EVA2 auta dzielą ze sobą wiele cech i podzespołów, co ułatwia produkcję i tworzy spójność linii.

Pojawia się tutaj jednak jedno kluczowe pytanie - czy nie przekroczono tutaj granicy dzielącej wszystkie auta?

Na pierwszy rzut oka nowy Mercedes EQE SUV wygląda niemal identycznie jak EQS SUV. Rozróżnienie tych aut może wymagać skupienia i uwagi, gdyż nie tylko front, ale też linia boczna oraz tył są tutaj niemal takie same.

Obła bryła i minimalistyczny wygląd mają wpisywać się w rynkowe trendy. Niektórzy będą jednak narzekać na brak indywidualnego charakteru w tych samochodach - to coś, czego zdecydowanie im brakuje.

Najwieksza różnica tkwi oczywiście w wymiarach

Mercedes EQE SUV mierzy 4863 mm długości, 1940 mm szerokości i 1686 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 3030 mm, co jest naprawdę imponującym wynikiem. Różnica względem EQS SUV jest jednak widoczna na papierze (aż o 180 mm mniejszy rozstaw osi).

Co więcej, EQE SUV jest też mniejszym autem od EQE Sedana (tak, można się pogubić), gdyż dzielą je aż 132 mm długości, przy czym 90 mm ucięto z rozstawu osi.

Nie myślcie sobie jednak, że mniejsza liczba centymetrów w wymiarach przełożyła się jakkolwiek na masę tego auta. EQE SUV waży od 2600 kilogramów w górę, co czyni go wyjątkowo ciężkim autem.

Mercedes EQE SUV 2023

EQE SUV także zyskał Hyperscreen

Rozwiązanie znane z modeli EQS i EQE zawędrowało także do nowego SUV-a marki. Oczywiście jest to opcja - standardowo dostajemy pionowo mocowany ekran systemu MBUX, znany z Klasy S.

Hyperscreen tworzy de facto całą deskę rozdzielczą i oferuje szereg funkcji nie tylko dla kierowcy, ale i dla pasażera. Zyskuje on swój własny ekran, który zapewnia dostęp do szeregu ustawień auta.

Mercedes EQE SUV 2023. Akumulator ma pojemność 90,6 kWh, a maksymalna moc ładowania to niestety "tylko" 170 kW

Jest to dokładnie ten sam akumulator, który znajdziemy w modelu EQE. Na rynek trafi sześć wersji silnikowych tego auta, przy czym ta najsłabsza zapewni największy zasięg.

Ofertę otwiera wariant EQE 350+ z napędem na tylną oś. Dostajemy tutaj 292 KM i 565 Nm momentu obrotowego, a zasięg waha się w granicach 480-590 kilometrów na jednym ładowaniu.

Półkę wyżej stoi wersja EQE350 4MATIC. Co ciekawe nie jest mocniejsza, ale oferuje dwa silniki elektryczne i większy moment obrotowy (765 Nm). Mamy więc lepszą trakcję, poprawione osiągi, ale i zasięg w granicach 450-550 kilometrów na jednym ładowaniu. Różnica nie jest duża, ale zauważalna.

Nad nimi stoi wariant EQE500 4MATIC, oferujący 408 KM i 858 Nm. Co ciekawe zasięg w tym wariancie jest w zasadzie taki sam, jak w wydaniu EQE350 4MATIC.

Mercedes-AMG EQE 43 i 53 także od razu debiutuje na rynku

Sportowe wydanie tego auta dostępne będzie w dwóch wersjach. Słabsza wersja 43 oferuje 476 KM i 858 Nm, zaś mocniejsza aż 626 KM i 858 Nm. To jednak nie jest koniec możliwości tego samochodu.

Mercedes-AMG EQE SUV 2023

Pakiet AMG Dynamic Plus dla wersji 53 zwiększa moc do 687 KM i 1000 Nm, co przekłada się na sprint do setki w 3,5 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 240 km/h. Dla porównania standardowa wersja EQE 43 osiąga setkę w 4,2 sekundy.

Warto tutaj dodać, że topowa wersja AMG 53 mocno różni się od tych słabszych - głównie za sprawą innych podzespołów w napędzie, lepiej radzących sobie z pracą przy wyższych temperaturach.