Mercedes GLC Coupe po liftingu oficjalnie zaprezentowany
Delikatne zmiany wizualne przykrywają znacznie wyraźniejsze modyfikacje mechaniczne. Oto nowy Mercedes GLC Coupe.
Po prezentacji odświeżonego Mercedesa GLC, co nastąpiło przed targami w Genewie, kwestią czasu był debiut wersji Coupe. Ta oficjalnie zaprezentowana zostanie podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku (New York International Auto Show), jednak już teraz producent ze Stuttgartu pochwalił się zdjęciami oraz szczegółowymi informacjami.
Wizualne zmiany są niemal identyczne jak w standardowej wersji GLC. Delikatnie przestylizowany przód z nowymi lampami oraz charakterystyczne światła tylne (jedne i drugie wykonane w technologii LED i posiadające unikalną sygnaturę świetlną) wyróżniają ten model i sprawiają, że samochód prezentuje się wyjątkowo atrakcyjnie i cieszy oko. Mercedes odświeżył też gamę dostępnych kolorów oraz wzorów felg.
We wnętrzu zmian jest nieco więcej. Przede wszystkim w oczy rzucają się nowe cyfrowe zegary (12,3 cala) oraz panoramiczny ekran systemu multimedialnego (10,25 cala). Mercedes GLC, w przeciwieństwie do Klasy C, zyskał nowy system MBUX, który wykorzystuje sztuczną inteligencję. Pozwala mu to na przyuczenie się nawyków kierowcy oraz wygodne sterowanie głosowe bazujące na naturalnych wypowiedziach. W kokpicie zagościła też nowa kierownica, zaś nabywcy będą mieli do wyboru nowe dekory i kolory tapicerek, w tym odcień Magma Grey, dostępny zarówno jako skóra i MB-Tex.
Mercedes wzbogacił także wyposażenie nowego GLC. Poza "doładowaniem" asystentów bezpieczeństwa w nowe warianty systemów (np. w funkcję awaryjnego zatrzymania pojazdu w przypadku braku reakcji ze strony kierowcy) zyskamy tutaj także układ wspomagający manewrowanie z przyczepą czy poprawiony zestaw kamer 360 stopni.
Nowości pojawiły się też pod maską. Dwulitrowa jednostka benzynowa oferowana jest teraz w nowym, mocniejszym wariancie, generującym 258 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Poza tym pojawi się jeszcze słabsza wersja tego silnika, oddająca kierowcy 197 KM. Niebawem ofertę uzupełnić ma także większa, sześciocylindrowa jednostka.
Duże zmiany zaszły też w gamie diesli - pojawiła się tutaj nowa dwulitrowa jednostka wysokoprężna. W podstawowym wariancie GLC 200 d oferuje ona 163 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Wersja GLC 220 d generuje 194 KM i 400 Nm, zaś topowa GLC 300 d 245 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Wszystkie odmiany będą łączone z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów.