Mercedes klasy E All-Terrain - Gonienie konkurencji
Mercedes działa w swoim tempie. Patrzy na kolejne nisze, które tworzą konkurenci, po czym wstawia swój, dopracowany produkt. Tak było z dużym SUV-em z opadającym dachem. Tak samo jest i teraz. Z opóźnieniem, ale z mocnym wejściem, pojawia się na rynku podniesionych kombi. Właśnie zaprezentował klasę E w wersji All-Terrain.
Segment podniesionych kombi ewidentnie ma potencjał. Do tej pory, w klasie wyższej, rynkowy tort dzielony był między Audi A6 Allroad i Volvo XC70. Ten ostatni właśnie dorobił się następcy - V90 Cross Country (informacje i polskie ceny). Teraz w to wszystko zamierza wejść Mercedes. Wiemy już, że klasa E to świetny, bardzo udany i dopracowany samochód. Teraz potężne kombi będzie mogło sprawdzać się również poza asfaltem. Samochód zostanie podniesiony (regulowane zawieszenie pneumatyczne), a z daleka poznamy go po typowych dla tego typu wersji wykończeniach. Czarnych zderzakach, osłonach nadkoli, aluminiowych wstawkach, specjalnych felgach (19" z oponami o wyższym profilu) i progach. Klasa E dostanie też inną atrapę, która pozwoli odróżnić go od wersji "drogowych".
Wszystkie egzemplarze otrzymają w standardzie system 4Matic oraz Air Body Control pozwalający na regulację wysokości zawieszenia. Dzięki temu Mercedesa będzie można podnieść o 35 mm, aż do... 15,6 cm prześwitu. Widać więc, że koncern ze Stuttgartu nie do końca będzie konkurencyjny z Audi i Volvo. Dodano także tryb All-Terrain do systemu Dynamic Select. Dzięki temu systemy typu ESP, czy ASC mają działać w trybie pozwalającym na lepszą jazdę poza asfaltem. W trybie All-Terrain automatycznie podniesie się również zawieszenie.
Jeśli chodzi o silniki, na razie nie ma mowy o żadnej jednostce benzynowej. W ofercie na początku będziemy mieli E200d, E220d, a w późniejszym okresie dołączy V6 - E350d. Wszystkie silniki będą sparowane z automatyczną skrzynią 9G-Tronic.
Na żywo samochód obejrzymy w przyszłym tygodniu w Paryżu.