Mercedes Klasy E przeszedł lifting. Pod maską nowe silniki
Mercedes Klasy E przeszedł pierwszy duży lifting. Zmian jest bardzo dużo - nowy front, nowy tył, zmienione wnętrze i... całkowicie nowe silniki.
To już czas - Mercedes Klasy E został mocno zmodyfikowany, dzięki czemu lepiej pasuje do nowej gamy modelowej producenta. Zmiany widać gołym okiem - model ten zyskał całkowicie nowy front i tył. Z przodu lekko zaokrąglone w krawędziach lampy lepiej komponują się z grillem. Tył sedana stracił charakterystyczne światła na rzecz podłużnych lamp. Te nawiązują do nachodzącej Klasy S, która będzie podobnie stylizowana. Co ciekawe w wersji kombi tylna część auta nie przeszła większych zmian. Przy okazji poszerzono paletę dostępnych kolorów i wprowadzono nowe wzory felg aluminiowych.
Mercedes Klasy E - delikatnie zmienione wnętrze i lepsze wyposażenie
Zaglądając do kabiny Mercedesa Klasy E od razu zauważymy dwie nowości. Przede wszystkim zmieniła się tutaj kierownica. Teraz ma ona nieco bardziej futurystyczną formę i w pełni dotykowe przyciski. Zmienił się tutaj także system multimedialny - po długim oczekiwaniu wreszcie dostaliśmy MBUX-a. Dzięki temu zdecydowanie zwiększy się komfort obsługi multimediów, także za sprawą sterowania głosowego rozpoznającego naturalną mowę.
Standardowo Mercedes Klasy E oferować teraz będzie dwa ekrany 10,25-cala - takie jak w Klasie A. Opcją będą natomiast ekrany 12,3-cala, obecne także w wersji sprzed liftingu. Centralny ekran ma być dotykowy, co ułatwi obsługę.
Niemcy wprowadzili w tym modelu także całkowicie nowe fotele, które znacząco zwiększą komfort podróżowania. Szeroki zakres regulacji i dopasowywanie się do ciała ma zapewnić niespotykane dotychczas wrażenia z jazdy.
Pod maską aż 7 hybryd
To największa rewolucja w ofercie tego auta. Silniki benzynowe będą oferowały od 156 do 367 KM, zaś diesle od 160 do 330 KM. Nowością w gamie jest jednostka M254, czyli dwulitrowa benzyna z układem miękkiej hybrydy. Drugą premierą jest silnik M256, czyli trzylitrowa rzędowa szóstka, także współpracująca z układem EQ-Boost, czyli miękką hybrydą.
Topowy diesel - OM656, czyli 3-litrowe R6, dostał system zoptymalizowanej emisji spalin. Takie rozwiązanie używane jest już w 2-litrowym, 4-cylindrowym silniku wysokoprężnym.
W Europie bez rewolucji, w USA natomiast...
Europejska gama Klasy E będzie składała się z wersji sedan, kombi, All-Terrain, coupe i cabrio. Te dwie ostatnie poznamy z lekkim opóźnieniem.
W USA z oferty znika natomiast klasyczne kombi - zastąpi je wersja All-Terrain. To ciekawy zwrot akcji, bowiem Mercedes długo nie chciał wprowadzić tam tego wariantu.
Odświeżona Klasa E zagości w salonach w połowie bieżącego roku.