Mercedes podsumowuje rok 2016 - nieprzerwane pasmo sukcesów
Rok 2016 był niezwykle udany dla Mercedesa - zarówno na światowym jak i polskim rynku producent ze Stuttgartu odnotował wyraźny wzrost sprzedaży.
Potężna machina, jaką jest Mercedes-Benz, zdaje się nie zwalniać a wręcz nabierać rozpędu. Kolejny rok z rzędu “gwiazda” bije rekord sprzedaży. Dzięki całkowicie odświeżonej oraz wyraźnie rozszerzonej linii modelowej auta ze Stuttgartu odpowiadają w zasadzie każdemu klientowi - indywidualnemu, jak i firmowemu. Samochody osobowe doceniane są za niebanalny design oraz atrakcyjne jednostki napędowe, zaś użytkowe przyciągają wszechstronnością oraz możliwością dopasowania do potrzeb nabywcy. Nic więc dziwnego, że w rankingu największych i najbardziej docenianych firm na świecie Mercedes zajmuje 9 pozycję, przebijając wiele innych koncernów motoryzacyjnych.
Wzrost nie ominął również "nowego" subbrandu Mercedes-AMG. Dzięki rozszerzeniu oferty sportowych modeli odnotowano aż 44,2% wzrost sprzedaży modeli z Affalterbach. Jednym z głównych motorów wzrostu był debiut rodziny “43 AMG” w modelach C, E, GLC i GLE. Największymi rynkami zbytu dla AMG są USA, Niemcy i Chiny.
Mocna pozycja Polski
Podsumowanie roku poprowadził Marc Boderke - szef Mercedes-Benz Central Europe. W swojej prezentacji podkreślił ogromne znaczenie polskiego rynku dla tego producenta. Dlaczego? Otóż w 2016 roku w naszym kraju zarejestrowano 12 019 nowych Mercedesów. Oznacza to aż 36-procentowy wzrost względem roku 2015. Jednocześnie Mercedes stał się najszybciej rosnącą marką w Polsce. Obrót MBPL wyniósł aż 5 137 mln. złotych.
Najczęściej wybieranym modelem w Polsce jest klasa C (1 850 egzemplarzy). Tuż za nim uplasował się crossover GLA oraz - co ciekawe - nowa klasa E. Stuprocentowy wzrost sprzedaży odnotował model GLE oraz GLE Coupe. Ciekawostką jest niesamowita popularność modeli AMG - tych wyjechało z salonu 1 108 sztuk. Najczęściej wybieranym modelem był tutaj GLE 43 AMG, zaś następne w kolejce są A 45 oraz G 63.
Mercedes to nie tylko samochody - w Polsce producent ten prowadzi także wiele ciekawych projektów. Rok 2016 był trzecim sezonem działania Stacji Mercedes - lokalu na warszawskim Powiślu, w którym motoryzacja miesza się z kulturą. W naszym kraju prowadzona jest także kampania She’s Mercedes - dzięki niej producent ze Stuttgartu może lepiej spełniać oczekiwania i potrzeby kobiet.
Podłączeni
Uwaga należy się również usługom oferowanym przez Mercedesa. Coraz popularniejszą opcją przy zakupie nowego samochodu staje się pakiet gwarancyjny - dobrano go do 75% sprzedanych w Polsce aut. Tyle samo pojazdów doposażono w system Me Connect, umożliwiający sterowanie szeregiem funkcji samochodu z poziomu smartfona.
Rozwój widać także w sferze dealerskiej - powstają nowe punkty sprzedaży Mercedesów, zaś te, które działają od lat przechodzą intensywne metamorfozy, dzięki którym miejsca te jeszcze lepiej spełniają oczekiwania klientów.
Plany na przyszłość
Prezes Marc Boderke zarysował również działania Mercedesa na kolejne lata. Nowe modele będą powstawały według zaprezentowanej niedawno filozofii CASE - Connected, Autonomous, Shared Services oraz Electrified. Oznacza to jedno - gwiazda na masce będzie wiązała się z najnowszymi rozwiązaniami z dziedziny bezpieczeństwa oraz tzw. usług “connected”. Nowe opcje pozwolą na carsharing oraz pełną kontrolę nad samochodem nawet przy braku bezpośredniego kontaktu z autem.
Oferta aut będzie również skutecznie rozszerzana o wersje elektryczne, sprzedawane pod subbrandem EQ. Póki co pełna “elektryfikacja” spotkała Smarta - aktualnie każdy model tej marki można wybrać w wersji EV.
W 2017 zobaczymy także kilka ciekawych premier. Niebawem Mercedes zaprezentuje odświeżoną klasę S, zaś pod koniec roku pojawi się produkcyjna wersja pierwszego pickupa tej marki oznaczonego literą X.