Mercedes S580e zaliczył cichy debiut. To 517-konna hybryda plug-in z zasięgiem 100 km na prądzie

Najlepsza hybryda plug-in na rynku? To bardzo prawdopodobne. Mercedes S580e łączy luksus, moc i ogromny zasięg na jednym ładowaniu.

Hybrydy plug-in zyskują na popularności, zwłaszcza w segmencie aut luksusowych. Czy powinno nas to dziwić? Raczej nie - po prostu klienci w tej grupie doceniają takie rozwiązanie. Jak pokazuje Mercedes S580e zasięg nie musi być też problemem. Moc zresztą także.

Mercedes S580e przejedzie do 100 kilometrów na prądzie

Wszystko za sprawą baterii o pojemności 28 kWh. Dla porównania schodząca z rynku Klasa S oferowała akumulator mający zaledwie 13,5 kWh pojemności. Silnik elektryczny ulokowano w skrzyni biegów, co pozwala na zachowanie kompaktowych wymiarów całego rozwiązania. Jednocześnie przyspiesza to działanie systemu i zmniejsza ilość wibracji, które mogą pojawiać się przy przełączaniu napędu.

Mercedes S580e

Łącznie zyskujemy tutaj aż 517 KM, co czyni z tego auta naprawdę szybką limuzynę. Warto pamiętać, że sercem jest tutaj 3-litrowa rzędowa szóstka, a nie V8 - na co teoretycznie mógłby wskazywać numer w nazwie modelu. Jak wiadomo Mercedes nie trzyma się już sensownych oznaczeń, tak samo jak inni producenci stosujący zbliżoną nomenklaturę.

Mercedes S580e otrzyma też - oczywiście - system szybkiego ładowania CCS. Przy tak dużej baterii jest to niezbędny element, bowiem "tankowanie" baterii zajęłoby bardzo dużo czasu przy wykorzystaniu złącza Type 2.

To kolejna tak "pojemna" hybryda plug-in Mercedesa

Kilka miesięcy temu poznaliśmy Mercedesa GLE 350de. Tam połączono dwulitrowego diesla z jednostką elektryczną i akumulatorem o pojemności wynoszącej aż 31,2 kWh. Tutaj także wykorzystano złącze CCS, które umożliwia szybkie ładowanie samochodu.