Mercedes Vito przeszedł lifting. Zaskakuje ciekawa wersja elektryczna
Mercedes Vito przeszdł pierwszy duży lifting. Choć na pierwszy rzut oka zmian może i nie jest zbyt wiele, to jednak są one bardzo ważne.
Mercedes Vito miał zadebiutować podczas targów w Genewie. Oczywiście to się nie udało, tak więc producent został skazany na premierę w sieci. Wbrew pozorom wciąż jest to bardzo ważny model dla tego producenta. Teraz, po długim oczekiwaniu, wreszcie oferuje lepsze wyposażenie i nowe ciekawe warianty silnikowe.
Mercedes Vito - więcej mocy, wyższy komfort podróżowania
Z zewnątrz odświeżonego Mercedesa Vito rozpoznacie po nowym grillu. Jest on nieco bardziej wyrazisty i przypomina ten z Klasy V. W środku główną zmianą jest wprowadzenie "turbinowych" nawiewów po lewej i prawej stronie kokpitu oraz nowych multimediów o oznaczeniu Audio 30 i Audio 40. Posiadają one wreszcie sensowną grafikę oraz obsługują Apple CarPlay i Android Auto. Nie jest to MBUX, ale gdy się nie ma co się lubi...
W Mercedesie Vito jest także kolejna nowość. To cyfrowe lusterko wsteczne, które ułatwi manewrowanie tym autem, zwłaszcza w wersji z zabudowaną paką. Działa ono na podobnej zasadzie jak w Range Roverze Evoque czy w Toyocie RAV4. Wysoko umieszczona kamera przekazuje obraz na lusterku, który w zależności od upodobań możemy włączyć lub wyłączyć.
Praktyczność Mercedesa może zostać zwiększona dzięki specjalnej podłodze na pace, która wykonana jest z lekkiego i wytrzymałego materiału. Zwiększa ona ładowność auta o 15 kilogramów.
Vito dostało także system automatycznego hamowania w sytuacji awaryjnej i aktywny tempomat, wcześniej niedostępny w tym modelu.
Pod maską od 102 do 238 KM - jest też nowy Mercedes eVito
Gama jednostek napędowych w tym modelu składa się z konstrukcji 1.7 i 2.0. Najsłabsza oferuje tutaj tylko 102 KM, zaś najmocniejsza jest nowością i została przeniesiona z Klasy V. Wersja Vito 124 CDI zapewnia aż 238 KM i 510 Nm momentu obrotowego. Słabsze wersje oferowane są z 6-biegowa manualną przekładnią, zaś mocniejsze z 9-biegowym automatem.
Nowością jest Mercedes eVito, czyli wariant elektryczny. Tutaj Niemcy poszli na całość i postawili na dużą baterię oraz stosunkowo mocny silnik. 204 KM i 90 kWh pojemności baterii to bardzo dobry wynik w tej klasie. Przekłada się to na 424 kilometry teoretycznego zasięgu. Prędkość maksymalna tej wersji to 160 km/h.