MG Motor podało polskie ceny. Ta oferta to szok i niedowierzanie

MG Motor ogłosiło swoją ofertę na polskim rynku. W ofercie są trzy modele, z czego jeden elektryczny. Ten ostatni kosztuje 125 900 zł. Brutto i bez dopłat. A to nie koniec niespodzianek.

bezInformowaliśmy już Was, że chińskie MG Motor, należące do koncernu SAIC, planuje wejść na polski rynek. Na oficjalnym wprowadzeniu marki do naszego kraju poznaliśmy ofertę oraz polskie ceny oferowanych samochodów.

Nie byliśmy jedyni, którzy z lekkim zdziwieniem obserwowali ekran z wyświetlanymi cenami.

MG Motor w Polsce wchodzi "z drzwiami" - CENY są zaskakujące

Na pierwszy ogień weźmy MG 4. Kompaktowy samochód elektryczny marki jest dość sporym sukcesem w całej Europie. Do naszego kraju trafi w czterech wersjach napędu i pięciu wyposażenia. Ceny, jak na samochód elektryczny, mogą naprawdę zaskoczyć.

To auto to typowy przedstawiciel segmentu C, ze sporym bagażnikiem i przestronnym wnętrzem. Cennik otwiara odmiana Standard ze 170-konnym silnikiem i akumulatorem 51 kWh (zasięg 350 km WLTP). Zapłacimy za nią 125 200 zł brutto. Po dopłatach możemy więc "zejść" nawet poniżej 100 tys. zł.

Wersje Comfort i Luxury mają mocniejszy silnik (204 KM) i baterię o pojemności 64 kWh. Zbliżone parametry ma np. KIA Niro w wersji elektrycznej. Ceny? MG wyceniło "czwórkę" w tych liniach na 141 900 zł i 150 600 zł. 

MG Motor Na zdjęciach wersja za niecałe 150 tys. zł

Na szczycie gamy znajdziemy odmianę Luxury Long Range oraz XPower. Ta pierwsza ma 244 KM i akumulator 77 kWh (520 km zasięgu). Kosztuje 165 900 zł.

Tymczasem MG 4 XPower to już auto, które może zawstydzić wiele supersamochodów. Ma napęd na obie osie i 435 KM. Ile kosztuje "elektryk", który przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy, ma system Launch Control, tapicerkę z alcanatry i wszystkie gadżety na pokładzie?

169 900 zł!

MG ZS będzie podgryzać Dacię Duster

Kolejną nowością MG Motor jest MG ZS. To dość generyczne auto, które celować będzie w konkurencję w segmencie miejskich crossoverów. Trudno zarzucić mu jakieś wady, choć bez wątpienia jest dość "przezroczyste" jeśli chodzi o emocje.

W ofercie znajdziemy dwa silniki. Wolnossące 1.5 otwiera gamę, a na jej szczycie będzie trzycylindrowe 1.0 Turbo ze skrzynią automatyczną. Większy silnik ma 106 KM, a mocniejszy - 111 KM. Cena bazowa to 79 800 zł. 1.5 w wyższej opcji będzie nas kosztować 86 200 zł. MG ZS 1.0 T wyceniono na 91 000 zł. Z kolei dopłata do skrzyni automatycznej to 5 300 zł.

Rozmiary i charakter pozwalają sądzić, że Dacia Duster, zwłaszcza nowym wydaniu, przestanie być cenową alternatywą. Ale sądzimy, że właśnie tu MG Motor szuka swojego klienta

MG HS, czyli kompaktowy crossover za "stówę"

Gamę uzupełnia zbliżony wizualnie do ZS model MG HS. Kompaktowe auto o bryle crossovera oferuje jeden silnik do wyboru oraz trzy wersje wyposażenia. Za 103 800 zł dostaniemy odmianę podstawową, a za 117 300 zł wyjedziemy z salonu autem w topowej wersji wyposażenia, ale z ręczną skrzynią biegów. "Automat" jest dostępny w wyższych wersjach Excite i Exclusive. Ceny to 115 200 zł i 123 500 zł. Pobieżne przyjrzenie się samochodom wskazuje, że nic im nie brakuje z wyposażenia, jakościowo też nie są złe.

Wspomniany w MG HS silnik to czterocylindrowa jednostka 1.5 Turbo o mocy 162 KM i momencie obrotowym 250 Nm.

Czym jeszcze może przekonać chiński producent?

MG Motor w Polsce. Są salony i 7-letnia gwarancja

Trzeba przyznać, że Chińczycy (aczkolwiek mocno podkreślający swoje brytyjskie korzenie) solidnie przygotowali się do wejścia na rynek. Pod swoje skrzydła markę wzięły takie grupy dealerskie jak PGD czy Grupa Krotoski. W sumie samochody już teraz można kupić i serwisować w 16 salonach, a kolejne trzy są w planie.

Do tego producent do każdego auta oferuje 7-letnią gwarancję (z limitem 150 tysięcy km), 7-letnie Assistance oraz pakiet serwisowy, również na 7 lat.

Czy to się przyjmie? Zobaczymy, ale ta oferta może spowodować dużo zamieszania.

O samych samochodach MG Motor więcej przeczytacie u nas niebawem.