MG4 XPOWER objeżdża Audi e-tron GT. Chińczycy zrobili naprawdę szybkie i tanie auto

Kto by pomyślał, że chiński kompaktowy elektryk będzie szybszy od... Audi e-tron GT. MG4 XPOWER nie tylko imponuje ceną niższą od bazowego Volkswagena ID.3 - jego osiągi są ogromnym zaskoczeniem.

Chińczycy robią coraz większe zamieszanie na rynku samochodów elektrycznych. Ich nowe auta imponują swoimi możliwościami, dobrze wyglądają i często zaskakują niskimi cenami. MG4 XPOWER to wyjątkowy przypadek, gdyż oferuje 435 KM i napęd na cztery koła w cenie niższej, niż za absolutnie gołego Volkswagena ID.3.

Brytyjczycy postanowili sprawdzić, czy osiągi tego auta są faktycznie zgodne z danymi technicznymi. Na pasie startowym MG stanęło do walki z Audi e-tron GT. Wynik tego wyścigu jest dużą niespodzianką.

Tanie MG4 XPOWER jest bardzo szybkie - nie tylko do 100 km/h

Redakcja "What Car" do porównania wybrała Audi e-tron GT. To samochód z zupełnie innej bajki - drogi, sportowy i tworzony z myślą o osiągach. Bazowa wersja GT oferuje tutaj 530 KM, czyli teoretycznie o blisko 100 KM więcej od MG.

MG4 XPOWER TEST

Kluczem do sukcesu są jednak wymiary i masa. Tutaj mały chiński elektryk ma dużą przewagę, co pokazał podczas wyścigu. Przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy przebija Audi, jak widać nie tylko na papierze. Podczas prób za każdym razem MG4 wypadało lepiej.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć wyścig MG4 i Audi e-tron GT - WIDEO

Przewaga Audi pojawia się dopiero przy wysokich prędkościach, głównie za sprawą przekładni posiadającej trzy przełożenia, optymalizujące pracę napędu powyżej 140 km/h. Tutaj do akcji wkracza także brak ograniczenia ze strony elektroniki.

MG "zatrzymuje się" przy 180 km/h, zaś Audi śmiało gna dalej, osiągając nawet 245 km/h. Do tego swoje trzy grosze dorzuca tutaj aerodynamika, znacznie lepsza w przypadku sportowego auta marki z Ingolstadt.

MG4 XPOWER może namieszać na rynku

Stosunek ceny do standardu jest tutaj doskonały, a kontrolowane przez SAIC MG szykuje się do dalszej ekspansji na rynku. Obecnie ta marka rozwija skrzydła w kilku europejskich krajach, takich jak Wielka Brytania, Włochy, Skandynawia i Niemcy. Docelowo jednak MG zobaczymy prawdopodobnie także w innych miejscach Starego Kontynentu, w tym być może w Polsce.

Warto pamiętać, że ta marka poza rozsądnie wycenionymi elektrykami ma w swoim portfolio też cały przekrój aut spalinowych - bardzo udanych i cieszących się dobrą opinią.