Micra zyskuje wersję N-Sport. Pod maską znajdzie się nowa jednostka 1.0

Nissan odświeża gamę jednostek napędowych w Micrze, wprowadzając przy okazji usportowioną odmianę. Co w niej znajdziemy?

Nissan Micra to wyjątkowo udany wizualnie bliźniak Renault Clio. Japończycy zdecydowali się na skorzystanie z konstrukcji Francuzów, co pozwoliło im na stworzenie zdecydowanie bardziej konkurencyjnego samochodu. Teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowych jednostek napędowych, które też debiutują w Clio.

Pierwszą nowością jest trzycylindrowy silnik 1.0 IG-T o mocy 100 KM. Zastąpi on konstrukcję 0,9 TCe, która znana jest ze swojej specyficznej kultury pracy. Różnica w mocy względem starego motoru jest niewielka - 10 KM i 10 Nm więcej to nie drastyczna różnica, ale jak podkreśla producent różnica będzie wyczuwalna pod każdym kątem. Poza tym silnik ten ma zaoferować niższą emisję CO2, a przy okazji zadowoli się mniejszą ilością paliwa. Wersja 1.0 IG-T będzie łączona z 5-biegową manualną skrzynią biegów, zaś na liście opcji pojawi się skrzynia CVT XTRONIC.

Nissan Micra N-Sport - "cieplejszy" hatchback

Ciekawostką jest natomiast wersja N-Sport. Tutaj pod maską pojawi się silnik 1.0 DIG-T, który (przynajmniej według Nissana) nie ma nic wspólnego z konstrukcją 1.0 IG-T. Jest to silnik, który był rozwijany razem z jednostką 1.3, znaną z aut tych marek oraz z Mercedesa. 1.0 to tak naprawdę skrócona wersja tej jednostki z "obciętym" czwartym cylindrem - zdecydowano się na pozostanie przy układzie trzycylindrowym. Oferuje ona 115 KM i 180 Nm momentu obrotowego. Moc na koła ma trafiać za pośrednictwem "sportowej" 6-biegowej przekładni manualnej.

Aby wszystko było jasne warto porównać dane techniczne. Pełny moment obrotowy w silniku IG-T (100 KM) dostępny jest przy 2 750 obrotach na minutę. W mocniejszej jednostce DIG-T 180 Nm wchodzi do gry już przy 1 750 obr./min. i będzie dostępny w szerszym zakresie obrotów. Wersja 1.0 DIG-T rozpędzi się do setki w 9,9 sekundy, zaś IG-T (100 KM) w 10,9 sekundy.

Co jeszcze zmieniło się w wersji N-Sport? Przede wszystkim "sportowa" Micra zyskała o 10 mm niższe zawieszenie o bardziej sportowych nastawach oraz skrócone przełożenie układu kierowniczego, co ma zapewnić bardziej bezpośrednie prowadzenie i lepsze wrażenia z jazdy. Z zewnątrz rozpoznamy tę wersję po czarnych błyszczących dodatkach zmodyfikowanych zderzakach oraz po czarnych felgach. W środku pojawiło się zaś czarne skórzano-alcantrowe wykończenie oraz czarna podsufitka.