2020 MINI JCW GP sfotografowane bez maskowań. To 306-konna torowa maszyna

Ma 306 koni, jest odchudzone, dwuosobowe i bezkompromisowe. Oto MINI JCW GP, czyli trzecie podejście do topowej sportowej wersji.

Ktoś będzie miał bardzo zły dzień w centrali BMW w Monachium. Na parkingu przy centrali tej marki sfotografowano w pełni produkcyjny egzemplarz MINI JCW GP, bez żadnych maskowań. Model ten to topowe wcielenie modelu MINI Hatch. Sercem MINI JCW GP jest silnik 2.0, który dzięki turbodoładowaniu osiąga 306 KM i 450 Nm. Ta sama konstrukcja oferowana jest w MINI Countrymanie oraz Clubmanie JCW, BMW M135i i BMW X2 M35i.

MINI JCW GP - dane techniczne

Moc trafi na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Nie zabraknie tutaj samoblokującego się mechanizmu różnicowego, co ma zapewnić rewelacyjną trakcję i świetne prowadzenie auta. MINI JCW GP oferowane będzie wyłącznie z dwoma fotelami - tylna kanapa została tutaj usunięta celem obniżenia masy pojazdu.

Stylistyka MINI JCW GP również została podkręcona. Nadwozie poszerzono za sprawą specjalnych nakładek, zmieniających także linię boczną auta. Z tyłu nad szybą zagościł duży spoiler, zaś tylny zderzak doposażono w dyfuzor oraz masywne końcówki wydechu. Również przedni zderzak ma całkowicie inną linię i wyróżnia ten model. Smaczkiem są tutaj ciekawe czteroramienne felgi aluminiowe.

Zmienione wnętrze

MINI JCW GP zyska także delikatnie odświeżone wnętrze. Kierowca i pasażer zasiądą w dedykowanych kubełkowych fotelach. Miejsce obrotomierza i prędkościomierza za kierownicą zajmie nowy ekran, stosowany także w elektrycznym MINI. Oznacza to, że niebawem trafi on także do innych modeli tej marki.

Tylko 3000 sztuk

MINI John Cooper Works GP będzie ściśle limitowanym modelem. Do klientów trafi tylko 3000 egzemplarzy tego auta. Z moich rozmów z szefem polskiego oddziału MINI wynika, że zainteresowanie tym modelem w naszym kraju jest spore, dlatego też trwa aktualnie walka o możliwie największą liczbę egzemplarzy przypisanych Polsce.