Mitsuoka Himiko to rozciągnięta Mazda MX-5, która chce być Morganem. Wszystko jasne?
Kiedy chcesz być Morganem, ale jesteś tylko wydłużoną Mazdą MX-5 w stylu retro. Mitsuoka Himiko to kolejny odlotowy wynalazek tej japońskiej marki - tym razem ściśle limitowany.
Morgan ma swój unikalny styl. Nawet model Aero 8, który wykorzystał przednie światła z MINI, prezentował się zaskakująco dobrze. Mitsuoka Himiko idzie śladem tego auta, aczkolwiek tutaj na dobry design nie ma co liczyć.
Ta japońska firma wzięła na warsztat Mazdę MX-5 i stworzyła z niej roadstera w stylu retro. Tym razem jednak zmiany nie ograniczyły się wyłącznie do modyfikacji wyglądu nadwozia. Mitsuoka solidnie zwiększyła rozstaw osi, wpływając tym samym na właściwości jezdne tego auta.
Mitsuoka Himiko to auto do leniwego toczenia się promenadą. Osiągi ma raczej z niższej półki
Co zmieniło się w tym samochodzie? Japończycy wydłużyli nadwozie Mazdy MX-5 do blisko 4,6 metra długości i obłożyli je panelami w stylu retro. Jedynie drzwi i rama szyby zdradzają pochodzenie tego samochodu. Wnętrze też przeszczepiono z MX-5 bez większych modyfikacji, choć oczywiście postawiono tutaj na unikalną tapicerkę i własne logotypy.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć jak wygląda retro-Yaris w wydaniu Mitsuoki
Pod maską tego auta znajduje się bazowy silnik z gamy MX-5, czyli jednostka 1.5. Oferuje ona 130 KM, co w większym nadwoziu nie zagwarantuje rewelacyjnych osiągów. Nikt jednak raczej nie skusi się na ten samochód z powodu jego dynamiki - tu nie o to chodzi.
Himiko trafi na rynek w kilku kolorach, w tym w nowych odcieniach. Są to French Mint Pearl Metallic, Solid Grey, Sunshine Orange, Chiffon Ivory Metallic, Jet Black Mica, Passion Red Metallic i Snowflake White Pearl Mica.
Na drogi wyjedzie tylko 10 takich aut
Himiko jest ściśle limitowanym autem z gamy Mitsuoki. Starsza wersja tego auta także trafiła na rynek w liczbie kilkunastu sztuk. Każde auto powstaje w zasadzie ręcznie, a przy wykończeniu takich elementów jak chociażby grill wykorzystywane są stare metody, znane z manufaktur sprzed lat.
Takie auto kosztuje w Japonii 6 787 000 jenów, czyli w przeliczeniu na złotówki blisko 191 000 złotych. To oczywiście cena dużo wyższa od bazowej Mazdy MX-5, ale jak na charakter auta stosunkowo niewygórowana. Mitusoka o sprzedaż zupełnie się nie martwi - wszystkie jej auta ekspresowo znajdują chętnych.