Całkowicie nowy Morgan Plus Four wygląda jak... stary Morgan Plus Four
To jest właśnie duch tej marki! Nowy Morgan Plus Four może i wygląda jak poprzednik, ale w 97% składa się z nowych elementów i bazuje na platformie CX.
Tak, stylistyka pozostała niezmieniona. Model ten jest jednak taką rewolucją, jak wprowadzenie rozruszników w miejsce klasycznej korby w samochodach. Morgan Plus Four wygląda jak poprzednik, ale technicznie jest zupełnie inną bajką - wciąż niezwykle kuszącą.
Morgan Plus Four - 97% nowych części
Tego się nie spodziewaliście. Morgan zrobił to, co potrafi najlepiej - klasyczne auto ubrał w nową technologią. Największą nowością jest platforma CX-Generation, która znacząco zwiększa poziom bezpieczeństwa tego samochodu. Auto rozwijane było wraz z modelem Plus Six i dzieli z nim część elementów. Aluminiowa konstrukcja jest lekka i bardzo sztywna, co wpływa pozytywnie także na właściwości jezdne tego auta.
Morgan Plus Four korzysta z jednostki BMW - jest to konstrukcja 2.0 B48 R4 TwinPower Turbo, która generuje 252 KM i 400 Nm. Dzięki bardzo niskiej masie (zaledwie 1009 kilogramów) sprint do setki zajmuje tutaj 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Plus Four będzie oferowany zarówno z 8-biegowym automatem jak i z 6-biegowym manualem. Druga opcja ucieszy purystów, którzy kochają machać precyzyjnie pracującym lewarkiem. Wybierając tę drugą opcję dostaniemy nieco mniej momentu obrotowego (350 Nm) i gorszy sprint do setki - 5,2 sekundy.
Morgan, podobnie jak inne marki, chwali się też... niższą emisją CO2. Ta została zredukowana o 30% względem modelu Roadster.
Plus Four, Plus Six - czym się różnią?
Poza kluczową różnicą pod maską, Morgan Plus Four jest węższy o 78 mm ogólnie i 104 mm w centralnej części nadwozia. W Plus Four znajdziemy także unikalne 15-calowe felgi szprychowe o niskim offsecie - te wymagają bardzo dużo pracy przy budowie.
Znamy też polską cenę tego auta - jak donosi London Morgan Poland, dealer tej marki w Polsce, samochód wyceniono na 315 000 złotych brutto.