Premiery motoryzacyjne w 2024 roku. Oto wszystkie samochody, które poznacie w najbliższych miesiącach

Zastanawiacie się jakie dokładnie premiery motoryzacyjne czekają nas w tym roku? Oto lista najważniejszych debiutów w najbliższych miesiącach. Nie zabraknie tutaj wielu ciekawych samochodów!

W tym roku poznamy naprawdę dużo nowych samochodów. Niektóre premiery będą zaskakujące, inne z pewnością wywołają u Was lekkie ziewnięcie. Pewne jest to, że na zobaczymy samochody z różnych bajek. Będzie dużo elektryków, ale i nie mniej modeli spalinowych. Nie zabraknie wolnossących V12, ale głównie będą to mniejsze jednostki napędowe. Zobaczcie na jakie premiery motoryzacyjne warto czekać.

Premiery motoryzacyjne w 2024 roku. Oto wszystkie najważniejsze nowości

Styczeń przyniósł nam kilka nowych samochodów, aczkolwiek to w lutym "ruszyła machina" premier. Poznaliśmy już odświeżone Dacie, Volkswagena ID.7 Tourer, nowe wersje Panamery, Lancię Ypsilon i Octavię po liftingu.

Czy to koniec? Nic z tych rzeczy! W lutym zobaczymy jeszcze:

Obydwa samochody zadebiutują podczas targów w Genewie - premiery zaplanowano na poniedziałek 26 lutego.

premiery motoryzacyjne 2024

Marzec 2024 przyniesie nam głównie premiery salonowe

Na drogi wyjedzie nowy Citroen e-C3, który debiutuje także w wersji spalinowej z silnikiem 1.2 PureTech. U dealerów pojawi się też Fiat 600e i między innymi Peugeot 3008/e-3008. Na wiele rynków oficjalnie wjedzie też Omoda. W Polsce potencjalnie poczekamy na nią do późnej wiosny, aczkolwiek ta chińska marka pojawi się także nad Wisłą.

Kwiecień 2024 będzie bardzo ciekawy. Czekamy na debiut wielu ciekawych samochodów

Wiosna będzie pełna nowości. W kwietniu zobaczymy takie samochody jak:

Z kolei w salonach pojawi się między innymi Renault Rafale, Skoda Kodiaq i nowy Volkswagen Tiguan.

premiery motoryzacyjne 2024

Maj 2024 przyniesie nam lifting BMW Serii 4 Gran Coupe, Cupry Leon i Audi A3/S3

To największe premiery motoryzacyjne tego miesiąca. Poza tym do salonów trafi Lotus Emeya, czyli odpowiedź na Taycana, nowa Lancia Ypsilon (na wybranych rynkach) i elektryczne MINI.

Lekką tajemnicą owiana jest premiera Ferrari, która obędzie się w Miami podczas Grand Prix Formuły 1. Wszystko wskazuje na to, że będzie to następca modelu 812. Pod maską wciąż znajdziemy wolnossące V12, a stylistyka tego samochodu upodobni się do Purosangue/Romy.

W czerwcu wreszcie oficjalnie poznamy Audi Q6 E-Tron

Zapowiadany od dawna bliźniak nowego Macana jest nam w zasadzie znany w produkcyjnym wydaniu. Wiemy jak wygląda z zewnątrz, wiemy jak wygląda w środku, a mimo to na debiut trzeba czekać. Duże opóźnienia w szeregach Audi wynikają z problemów z nowymi technologiami. Zresztą to doprowadziło do sporu, w wyniku którego Oliver Hoffman, CTO marki, może stracić swoje stanowisko.

Czerwiec to także premiery:

Lipiec to już sezon wakacyjny, ale nudy nie będzie

Najważniejszym debiutem jest zaplanowana na 11 lipca premiera następcy Pandy. Teoretycznie może to być produkcyjny Fiat Centoventi. Kilkanaście dni temu w sieci pojawiły się domniemane zdjęcia patentowe tego samochodu, aczkolwiek pojawiły się wokół nich pewne wątpliwości. Przede wszystkim Włosi dobrze ukrywają takie informacje. Poza tym mówi się, że dwa lata temu uznano, że projekt jest nieatrakcyjny i wymaga zmiany. Z kolei patenty dla prezentowanego samochodu zgłoszono w 2021 roku, co sugeruje, że może to być finalnie odrzucony projekt.

Zaplanowane premiery to:

W sierpniu zadebiutuje między innymi Peugeot 5008

Mowa tutaj oczywiście o większej i praktyczniejszej wersji modelu 3008. Podejście do tych samochodów jest takie samo, jak w przypadku schodzącej z rynku generacji. Tym samym 5008 zyska dłuższą tylną część nadwozia i dodatkowe dwa miejsca (w opcji).

W sierpniu na rynek trafi też (wreszcie!) Cupra Tavascan, nowe BMW X3 i ponoć kolejna elektryczna Toyota.

Opel Frontera 2024

Premiery motoryzacyjne 2024. Przełom lata i jesieni to trzy duże premiery motoryzacyjne

Dwie z nich są w pełni elektryczne, jedna spalinowa. Co to za samochody?

Ciekawostką jest nowa Cupra. Będzie to spalinowy/hybrydowy model, mocno spokrewniony z nadchodzącą, kolejną generacją Audi Q3. Wszystko wskazuje na to, że te samochody dzielić będą niemal całe nadwozie. Jedynie pas przedni i tylny zostanie dopasowany do potrzeb hiszpańskiego samochodu.

Opel Frontera to z kolei kuzyn nadchodzącego Citroena C3 Aircross i następca Crosslanda. Dostaniemy w nim wyłącznie elektryczny napęd. Hyundai Casper to z kolei budżetowy elektryk, którego cena ma wynosić około 25 000 euro.

Październik przyniesie nam wyczekiwane nowe spalinowe Audi

Mowa tutaj przede wszystkim o Audi Q5, które w skąpym maskowaniu jeździ od ponad roku. To tylko pokazuje jak poważne są opóźnienia w tej marce. Poza tym BMW M3 przejdzie lifting, a na drogi wyjedzie Mercedes-AMG Klasy E.

Paskudną jesień umilą nam samochody z Niemiec, Francji i z Korei

Tutaj nie zabraknie ciekawych premier. Wśród nich zobaczymy:

Ostatnie premiery motoryzacyjne tego roku to Jeep, Citroen i IONIQ

Mowa tutaj o Jeepie Reconie, czyli o elektrycznej terenówce o surowym wyglądzie. Światło dzienne ujrzy także zapowiadany Citroen C3/e-C3 Aircross, a także Hyundai IONIQ 7.

Także w grudniu poznamy Kię EV4, następcę Lamborghini Huracan (już bez V10) i elektryczną Klasę G.