Najpiękniejsza Alfa Romeo znika z rynku. Zostały tygodnie na zakup [AKTUALIZACJA]
A w zasadzie najpiękniejsze. Alfa Romeo Giulia i Stelvio w zasadzie zniknie z rynku. Włosi wycofują benzynowe silniki z gamy tych modeli.
[Aktualizacja 13.03.2025] Alfa Romeo przesłała oficjalny komentarz, który potwierdza wycofanie tych modeli. Jego treść załączamy poniżej.
W związku z ostatnimi spekulacjami medialnymi Alfa Romeo potwierdza swoją ciągłą ewolucję, zapewniając kompletną i wieloenergetyczną gamę napędów dla swoich najnowszych modeli. Junior i Tonale oferują nowoczesne rozwiązania w zakresie mobilności, a najnowszy model – Junior Hybrid Q4 – został w ostatnich dniach zaprezentowany w prasie. Dzięki wprowadzeniu wersji Hybrid Q4, Junior oferuje teraz najszerszy wybór w swoim segmencie, odpowiadając na różne potrzeby użytkowników.
Tymczasem Giulia i Stelvio zbliżają się do końca swojego cyklu produkcyjnego, ustępując miejsca nowej generacji, która będzie produkowana w fabryce Cassino. Nowy rozdział w historii marki nadal będzie ucieleśniał sportowy charakter i inżynieryjną doskonałość Alfa Romeo.
Zakończenie produkcji określonych układów napędowych na wybranych rynkach wynika z precyzyjnych procesów przemysłowych, obejmujących cały łańcuch produkcyjny – od dostawców, przez zakłady produkcyjne, aż po dealerów i klientów końcowych. Powyższa zmiana jest konieczna, aby zapewnić uporządkowane i skuteczne przejście do przyszłej gamy modelowej Alfy Romeo.
Quadrifoglio zawsze było, jest i pozostanie symbolem wersji Alfy Romeo wyróżniających się wyjątkowymi osiągami, a nowe modele będą opracowywane na platformie multi-energetycznej, aby dostosować się do trendów rynkowych oraz oczekiwań klientów.
Niniejsze ogłoszenie nie ma wpływu na ofertę handlową dla klientów w Europie. Klienci będą mogli zamawiać modele Giulia i Stelvio z silnikami benzynowymi zgodnie z następującym harmonogramem:
- Giulię Quadrifoglio będzie można zamawiać do końca marca 2025 r.
- Stelvio Quadrifoglio będzie można zamawiać do końca kwietnia 2025 r.
- Stelvio i Giulię 2.0 280 KM będzie można zamawiać do końca maja 2025 r.
Po tym terminie, modele Giulia i Stelvio z silnikami benzynowymi będą nadal dostępne w europejskich salonach w zależności od dostępności zapasu.
Na rynkach, na których modele Giulia i Stelvio są dostępne, można zamawiać je w wersji z silnikiem Diesla 2.2 o mocy 160 KM i 210 KM.
Jeśli marzy Wam się ten samochód i chcielibyście cieszyć się swoją wymarzoną konfiguracją, to teraz jest ostatni moment na zakup. Alfa Romeo Giulia i Stelvio niebawem w zasadzie zniknie z oferty włoskiej marki. Pożegnamy kluczowy wariant oraz flagową wersję Quadrifoglio. Kiedy to nastąpi i dlaczego?
Alfa Romeo Giulia i Stelvio straci najpopularniejsze silniki. Powody są dwa
Pierwszy to nadchodzący następcy tych modeli. Jeszcze w tym roku na drogi wyjedzie nowe wcielenie Stelvio, zbudowane na platformie STLA Large. Nie jest to rewolucyjna zmiana, gdyż ta płyta podłogowa powstała na bazie konstrukcji Giorgio, stosowanej w obecnym modelu. Włoska marka postawi tam na elektryfikacje, ale na szczęście silniki benzynowe też będą w ofercie.
Na Giulię trzeba będzie poczekać nieco dłużej, do 2026 roku i to raczej do jego końcówki. Włoska marka nie zrezygnuje z tego modelu, ale z zapowiedzi menadżerów Alfy Romeo wynika, że nie zobaczymy tutaj już klasycznego sedana. W jakim kierunku pójdą styliści? To pozostaje tajemnicą.
Alfa Romeo zaczyna wycofywać kluczowe warianty z największych rynków. We Włoszech padły już daty
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio będzie dostępna w ofercie do 31 marca. Do tego dnia klienci tej marki z Włoch mają czas na składanie zamówień. Stelvio Quadrifoglio z oferty wypadnie miesiąc później, 30 kwietnia.
Z kolei 31 maja salony Alfy Romeo przestaną przyjmować zamówienia na popularny wariant 2.0 280 KM. Nie oznacza to jednak, że te samochody całkowicie znikają z rynku. W gamie we Włoszech pozostanie diesel 2.2, obecnie występujący w 160-konnym i 210-konnym wydaniu.
Dlaczego postawiono tam na diesla? Po pierwsze - cieszy się sporą popularnością. Po drugie, paradoksalnie, ma niższą emisję CO2. W obecnych czasach, nawet pomimo zapowiadanego przez UE przejściowego okresu, każdy rok "redukcji" jest na wagę złota.
W Polsce diesle nie cieszą się popularnością w Giulii i w Stelvio ze względu na bardzo wysoką akcyzę. To automatycznie podnosi ich cenę do poziomu, na którym przestają być konkurencyjnymi propozycjami wobec liderów segmentu premium.
Czy w Polsce daty zakończenia sprzedaży poszczególnych wersji będą podobne?
Czekamy na odpowiedź polskiego oddziału Alfy Romeo. Z naszych informacji wynika jednak, że koniec sprzedaży tych modeli faktycznie zbliża się wielkimi krokami.


