Nie to nie. Mercedesa EQE już niedługo nie kupicie. No chyba, że w Chinach
Nie chcieliście go kupować, to go nie kupicie. Ale jeśli marzy Wam się nowy, odświeżony Mercedes EQE, to musicie go sprowadzić z Chin.
Nie udało się. Gama EQ w Mercedesie nie stała się przebojem i rewolucją, jaką miała być. Samochody nie były atrakcyjne dla dotychczasowych klientów marki i nie miały zbyt wielu argumentów, aby przyciągnąć nowych. Najgorzej wypadł na tym Mercedes EQE, który już niedługo zniknie z oferty niemieckiej marki. Niemniej jednak, Stuttgartczycy nie zamierzają kończyć produkcji elektrycznego sedana.
Mercedes EQE będzie dostępny na chińskim rynku, w nowym wydaniu
Państwo Środka przygarnie dowolną ilość luksusowych sedanów. Mercedes EQE będzie tam bronił pozycji europejskich producentów premium i kusił klientów, którzy nie zdecydują się na auto lokalnego producenta. To może być, wbrew pozorom, całkiem ważny model dla Mercedesa.
Dlatego na rok 2026 Mercedes EQE przeszedł szereg modernizacji.
Nie są one widoczne na pierwszy rzut oka. Światła Digital Light, podświetlany grill, chowanek klamki czy tylne lampy pozostały bez zmian. Mercedes co najwyżej wprowadził kilka modyfikacji do konfiguracji auta.
W ofercie pozostały też silniki. W Chinach podstawowym napędem będzie dwusilnikowy EQE o mocy 408 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy, a ładowanie od 10 do 80% zajmuje 37 minut.
Co ważne dla chińskiego odbiorcy, samochód będzie teraz bardziej zwrotny. A to przez dołożenie skrętnej tylnej osi również w niższych wersjach wyposażenia. W zasadzie każdy Mercedes EQE będzie miał teraz 10,7 metra średnicy zawracania.
Poza tym w wyposażeniu znajdzie się też wielostrefowa inteligentna klimatyzacja z filtrem HEPA, dostępna wcześniej w opcji. To również będzie przyciągać klientów z Dalekiego Wschodu.
Na pewno nie obrażą się też na ekskluzywne wnętrze z drewnianymi wykończeniami, czy system audio Burmester. To pozostanie bez zmian i raczej dostępne będzie szeroko w ofercie Mercedesa. Podobnie jak ekran systemu multimedialnego MBUX o przekątnej 12,8 cala oraz nawigacja z funkcją rozszerzonej rzeczywistości i łącznością 5G. Nie wiem tylko jak będą patrzeć na Google Maps, zamiast na Baidu Maps.
Ciekawe, jak długo Mercedes EQE pozostanie na chińskim rynku. Na całym świecie stuttgarcka marka zmienia strategię oraz przechodzi na nową platformę wykorzystującą architekturę 800V.


