Tak, to jest nowy Nissan Patrol. Szkoda, że nie trafi do Europy

Nissan Patrol już dawno temu zniknął z Europy. Nie oznacza to jednak, że model ten wciąż nie jest oferowany. Oto nowe wcielenie tego auta.

Niektórzy twierdzą, że Nissan Patrol to jedno z bardziej legendarnych aut. Stare wcielenia faktycznie wyróżniały się nie tylko wytrzymałością, ale przede wszystkim dzielnością terenową. Naprawdę niewiele przeszkód mogło je zatrzymać, dlatego cały czas są to auta poszkiwane przez fanów offroadu. Najnowsza generacja jest już spokrewniona z poprzednikami jedynie nazwą. Teraz Nissan Patrol to wielki i luksusowy SUV, choć i poza utwardzonymi szlakami ma radzić sobie dobrze.

Trafić w bliskowschodni gust

Jest masywny, jest dobrze wyposażony i przede wszystkim luksusowo wykończony. Pudełkowata stylistyka wyjątkowo pasuje do tego auta i nadaje mu swoistego charakteru. Nowy model wyróżnia się prostym, ale atrakcyjnym frontem i pasującym do niego tyłem. W kabinie z kolei postawiono na dobre materiały wykończeniowe oraz wiele nowoczesnych rozwiązań. Z Infiniti zapożyczono między innymi system multimedialny z dwoma wyświetlaczami (oby był nieco lepszy niż znane nam rozwiązanie), zaś za kierownicą ukryto dwa analogowe wskaźniki połączone dużym kolorowym ekranem komputera pokładowego.

W najdroższych wariantach dostępna będzie także ciekawa tapicerka skórzana z przeszyciami w romby. Klienci będą mieli także do wyboru kilka zestawów kolorystycznych oraz różne warianty ozdobnych dekorów.

Solidny napęd

Pod maską nowego Nissana Patrola znajdą się dwie jednostki napędowe - oczywiście benzynowe. Gamę otwiera skromne 4-litrowe V6, które oferuje 275 KM i 394 Nm momentu obrotowego. Półkę wyżej stoi jednostka 5.6 V8, która oferuje 400 KM i 560 Nm momentu obrotowego. Mocniejszy wariant łączony jest z systemem Hydraulic Body Motion Control, czyli po prostu z zawieszeniem pneumatycznym, które zwiększa stabilność w zakrętach oraz poprawia zdolności terenowego tego pojazdu. Napęd na cztery koła jest standardowym elementem wyposażenia.

System All-Mode 4x4 posiada szereg różnych ustawień dopasowanych do jazdy na asfalcie i w terenie. Tym samym zwiększa to uniwersalność Patrola, co na bliskim wschodzie przy różnych warunkach drogowych może być dużym atutem.

Na pokładzie nie zabraknie też systemów bezpieczeństwa, takich jak kamera monitorująca ruch przed autem (w kryzysowej sytuacji system inicjuje awaryjne hamowanie) czy układ monitorowania ruchu pieszych przed autem.