Nowa Cupra zadebiutuje już we wrześniu. Na drogi wyjedzie jednak dużo później

Nowy wyczekiwany model hiszpańskiej marki zadebiutuje już w sierpniu. Cupra Raval na drogi trafi jednak dużo później. Co o niej wiemy?

Hiszpańska marka wrzuca kolejny bieg. Po udanym liftingu Formentora i Leona, a także po dobrym starcie Terramara, przyszedł czas na dalszy rozwój gamy. Co prawda Tavascan złapał lekką zadyszkę na starcie (jest produkowany w Chinach w Anhui), jednak teraz powoli nabiera rozpędu na rynku. Niebawem dołączy do niego mniejszy elektryczny brat - model pozycjonowany nawet poniżej Cupry Born. Jest to Cupra Raval, czyli pierwsze auto tej marki, które wykorzysta platformę MEB Entry.

Ten model ujrzy światło dzienne już za kilka miesięcy. Oficjalny debiut zaplanowano na targi IAA, które w tym roku odbędą się w Monachium. To właśnie tam Raval zaliczy oficjalny debiut, aczkolwiek zainteresowani będą musieli uzbroić się w cierpliwość.

Cupra Raval wyjedzie na drogi dopiero w 2026 roku

Wszystkie modele bazujące na platformie MEB Entry przechodzą ostatnie szlify. Mowa tutaj nie tylko o Volkswagenie ID.2 i właśnie Ravalu, ale także o Skodzie Epiq. Do nich, nieco później, dołączy także Volkswagen ID.2X, czyli mały crossover na prąd.

Platforma MEB Entry jest uproszczoną wersją konstrukcji MEB. Napęd na tylne koła ustąpił miejsca przeniesieniu mocy na przednią oś. W ten sposób z tyłu można było zastosować prostsze zawieszenie z belką. Do tego przepisem na sukces tej platformy mają być tanie baterie LFP.

Cupra Raval 2026

Mowa tutaj o akumulatorze o pojemności 38 kWh, który będzie bazowym w gamie. Półkę wyżej pojawi się większa bateria 56 kWh, niklowo-manganowo-kobaltowa (NMC). Silnik elektryczny zapewni od około 150-160 KM do 230 KM w topowej wersji.

Grupa Volkswagena twierdzi, że łączny zasięg bazowej wersji przekroczy 300 kilometrów, zaś we flagowej sięgnie 440-450 kilometrów

Cupra Raval wyjedzie z fabryki w Martorell, w którą zainwestowano ponad 300 milionów euro. Hiszpański zakład będzie też odpowiedzialny za budowę innych modeli bazujących n a platformie MEB Entry. Niestety, tutaj trzeba jednak jeszcze poczekać na pierwsze auta w salonach, gdyż produkcja ma ruszyć dopiero po nowym roku. Realnie więc samochody trafią do salonów w 1 lub nawet 2 kwartale przyszłego roku.