Nowe BYD wygląda niczym Genesis. To nowy członek kluczowej rodziny modeli

Nowa twarz, dużo przestrzeni, różne napędy do wyboru. Na rynek wjeżdża nowy BYD Sealion 06. Co go wyróżnia?

BYD przyspiesza ofensywę w segmencie SUV‑ów. Firma złożyła w chińskim resorcie przemysłu wniosek homologacyjny dla modelu BYD Sealion 06. Wniosek obejmuje trzy wersje elektryczne i trzy hybrydowe. Gama Sealion powiększy się więc o auta celujące w różne grupy klientów. Do tego mówimy tutaj o samochodzie, który na pierwszym miejscu stawia praktyczność.

BYD Sealion 06, czyli SUV o dwóch twarzach

Chiński producent podał kluczowe wymiary debiutanta. Sealion 06 mierzy 4 810 mm długości, 1 920 mm szerokości oraz 1 675 mm wysokości, a rozstaw osi to 2 820 mm. Wariant elektryczny rozpędzi się do 185 km/h, natomiast odmiana PHEV do 180 km/h.

Wersje z jednym silnikiem mają moc 170 lub 180 kW, a dwusilnikowa AWD oferuje łącznie 290 kW. Hybryda łączy silnik 1.5 l o mocy 74 kW (100 KM) i jednostka elektryczna o mocy 160 kW (218 KM).

Debiut w katalogu MIIT stanowi ostatni krok przed faktyczną sprzedażą w Chinach. Procedura trwa zaledwie tydzień, więc salony szybko pokażą nowy model. W rezultacie BYD wzmacnia pozycję w segmencie średnich SUV‑ów.

BYD Sealion 06

Sealion staje się podstawą oferty

Już dziś rodzina Sealion przyciąga klientów. W marcu sprzedaż serii wzrosła o 41  procent, do 18 125 sztuk. Tak duża dynamika potwierdza rosnące zaufanie kierowców do marki. Dlatego analitycy prognozują kolejne rekordy, gdy Sealion 06 trafi do salonów.

Teraz spójrzmy na całą gamę. Najwyżej pozycjonowany Sealion 07 EV (znany też jako Sealion 7) zadebiutował w maju 2024 r. Model bazuje na platformie e‑Platform 3.0 Evo. Tylnonapędowa wersja z jednym silnikiem rozwija 230 kW, a model AWD przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s. Co więcej, bateria Blade o pojemności 91 kWh pozwala przejechać ponad 500 km wg WLTP.

Na przykład w segmencie kompaktowym BYD oferuje Sealion 05 DM‑i. Hybryda plug‑in, wprowadzona we wrześniu 2024 roku, korzysta z systemu DM 5.0 i może pochwalić się zużyciem paliwa poniżej 1,5 l/100 km. Teoretycznie da się tutaj przejechać na jednym tankowaniu około 1 100 km.

W marcu bieżącego roku ruszyła sprzedaż czysto elektrycznego modelu Sealion 05 EV. Auto występuje w dwóch wariantach, z bateriami 50 oraz 61 kWh, które zapewniają zasięg od 430 do 520 km. Wersja z jednym silnikiem napęd generuje odpowiednio 190 KM w słabszej wersji (140 kW) i 218 KM (160 kW) w mocniejszej.

Gama Sealion obejmuje formalnie trzy modele: Sealion 05 DM‑i i 05 EV, Sealion 06 w odmianach EV i PHEV, a także flagowego Sealiona 07 EV oraz zapowiedziane wersje 07 DM‑i i 07 DM‑p. Każdy wariant korzysta z autorskiej baterii Blade.