Nowe MGS5 EV wjeżdża na rynek. Dwie baterie, optymalna moc i przede wszystkim niska cena
To jest samochód, który może na mieszać w segmencie aut elektrycznych. MGS5 EV wjeżdża oficjalnie na rynek. Ma dwie baterie do wyboru, generuje do 231 KM i ma sensowny zasięg.
Ofensywa modelowa Chińczyków trwa w najlepsze. Pomimo ceł kolejne marki wdrażają nowe samochody elektryczne, wciąż walczą atrakcyjną ceną. Najnowszym graczem w segmencie kompaktowych crossoverów na prąd jest MGS5 EV, czerpiące garściami z doświadczenia pozyskanego przy budowie modelu MG4. Tutaj jednak postawiono na dużo atrakcyjniejszą i przyjaźniejszą stylistykę, a także na ładniejsze wnętrze.
Czy to wszystko, w połączeniu z potencjalnie atrakcyjnym napędem i dobrymi cenami, pozwoli na zgarnięcie większego udziału w rynku elektryków?
MGS5 EV 2025, czyli blisko 4,5 metra elektryka w dobrej wizualnie formie
Jedno jest pewne - spójności w stylistyce aut tej marki nie znajdziecie. MG HS i ZS mają wspólne cechy, ale też mocno różnią się od siebie. Elektryki to zupełnie inna bajka, a design wprowadzony przez MG4 przechodzi do przeszłości.
Kilka dni temu światło dzienne ujrzały zdjęcia nowej wersji tego auta (większej i zupełnie inaczej stylizowanej). Jest ona bliższa właśnie temu, co prezentuje sobą kompaktowy crossover, MGS5 EV.
Ma 4,47 metra długości i 2,73 metra rozstawu osi. Teoretycznie więc można traktować ten samochód jako rywala dla Omody E5 i BYD Atto 3 (z chińskich graczy) i dla takich aut jak Ford Explorer.
Różnice widać najbardziej pod nadwoziem, a dokładniej w napędzie. Nowy crossover MG stawia na dość prostą konstrukcję, z dwoma bateriami do wyboru - 49 kWh (47,1 kWh netto) i 64 kWh (62,1 kWh brutto). Tym samym bliżej mu do nowego BYD Atto 2 pod kątem możliwości. Bazowy wariant oferuje 170 KM, zaś większa bateria przekłada się na mocniejszą jednostkę napędową o mocy 231 KM. Teoretyczny zasięg lepszego wariantu to 480 km według normy WLTP, aczkolwiek przy takiej baterii zdaje się to być nadmiernym optymizmem marki.
Maksymalna moc ładowania prądem stałym to 150 kW, zaś przemiennym 11 kW.
Jedno trzeba przyznać - stylistyka nie rozczarowuje
Nowe MGS5 EV jest bardzo przyjemne dla oka. Z zewnątrz wyróżnia się prostą, ale estetyczną linią, a wnętrze zyskało atrakcyjniejszą kolorystykę i schludniejszą formę. Ekran, z nowymi multimediami, ma 12,8 cala.
Ceny tego auta stratują od niecałych 28 500 funtów w Wielkiej Brytanii za bazową wersję i 31 000 funtów za model Long Range. Teoretycznie więc w Polsce taki samochód mógłby kosztować wyjściowo 150 000 złotych. W ofercie pojawi się na pewno - ale raczej bliżej drugiej połowy roku.